۱۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۳۴

امام جمعه ملبورن:

جهان اسلام ماندگاری و عظمت خود را مدیون صلح امام حسن (ع) است

جهان اسلام ماندگاری و عظمت خود را مدیون صلح امام حسن (ع) است

امام جمعه ملبورن اظهار داشت: صلح امام حسن مجتبی (ع) با معاویه یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین وقایع صدر اسلام به شمار می‌رود.صلح به عنوان یک مساله ضروری بر امام (ع) تحمیل شد.

حجت‌الاسلام اشفاق وحیدی در بیانیه‌ای به مناسبت ایام سوگواری نبی مکرم اسلام (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا علیه السلام به تمامی پیروان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در اقصی نقاط جهان به ویژه به محضر حضرت بقیه الله عج تسلیت گفت‌.

وی تاکید کرد: تقیه و بردباری از صفات بارز و نیکوی کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه السلام به شمار می‌رود. سخاوت و مهمان‌نوازی این امام شهید ایشان را به کریم اهل بیت مشهور شاخت.

وحیدی اظهار داشت که امروز جهان اسلام خود را مدیون صلح امام حسن مجتبی علیه السلام می‌داند.

وی افزود: آنچه از ملاحظه تاریخ به دست می‌آید این است که امام حسن مجتبی (ع) در واقع صلح نکرد بلکه اوضاع و شرایط نامساعد وضعی به وجود آوردند که صلح به عنوان یک مساله ضروری بر امام (ع) تحمیل شد و ایشان جز پذیرفتن صلح چاره‌ای نداشت.

امام جمعه ملبورن اظهار داشت: دوره امامت امام حسن مجتبی (ع) بیانگر درایت و تدبیر ایشان در صلح با معاویه است. امام بزرگواری که با اعتدال و کرامت خود توانست ادعای وفاداری معاویه را در برابر افکار عمومی قرار دهد و با راهبرد جنگ نرم به مبارزه با طاغوت زمان بپردازد.

امام جمعه ملبورن اظهار داشت: صلح امام حسن مجتبی (ع) با معاویه یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین وقایع صدر اسلام به شمار می‌رود، آنچه از ملاحظه تاریخ به دست می‌آید، این است که امام حسن مجتبی (ع) در واقع صلح نکرد بلکه اوضاع و شرایط نامساعد وضعی به وجود آوردند که صلح به عنوان یک مساله ضروری بر امام (ع) تحمیل شد و همین سیره امام منجر به ماندگاری جهان اسلام و عظمت دین محمدی (ص) شد.

وی گفت: در اسلام ناب محمدی (ص) هیچ جایی برای افراط گرایان، نیروهای تفرقه و دشمنان صلح مسلمین وجود ندارد لذا جوامع اسلامی باید نسبت به چالش‌های مشترک و دشمنان مشترک خود هوشیار باشند.

کد خبر 6215530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha