۱۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۳۴

وزیر میراث فرهنگی:

یزد نگین درخشان ایران/ عزاداری یزدی‌ها تحسین برانگیز است

یزد نگین درخشان ایران/ عزاداری یزدی‌ها تحسین برانگیز است

یزد- وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه یزد نگین درخشان ایران است، گفت: مراسم سنتی عزاداری در استان یزد تحسین برانگیز و در کشور زبانزد است.

سیدرضا صالحی امیری روز چهارشنبه در حاشیه حضور در مراسم عزاداری عباسیه روستای توت اردکان یزد، در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: ذکر مراسم‌های سنتی و عزاداری‌های مردم استان یزد را شنیده بودم و به همین دلیل در اولین سفر شهرستانی، در مراسم توت اردکان یزد حضور یافتم تا در این دریای خروشان عشق و علاقه به اهل بیت (ع) قطره‌ای باشم و فیض ببرم.

وی ادامه داد: به مردم بزرگ و با فضیلت استان یزد سلام می گویم و قدردان هستم چون مراسم‌های برگزار شده در این دیار نه تنها در کشور بلکه در جان زبانزد است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: یزد نگین درخشان ایران و عشق و ارادت به اهل بیت (ع) در این دیار بی نظیر است.

صالحی امیری افزود: در جلسه صبح فردا که در محل استانداری یزد برگزار می‌شود، در مورد تأمین بخشی از زیر ساخت‌های گردشگری و میراثی استان تصمیم گیری خواهد شد.

وی در پایان ضمن تشکر از رسانه‌های استان گفت: جریان رسانه‌ای در این استان بسیار قوی است و از همه خبرنگاران، رسانه‌ها و کسانی که تلاش می‌کنند صدای دولت به مردم برسد، صمیمانه قدردانی می‌کنم.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه ضمن سفر به شهرستان مهریز، از سایت باغ جهانی پهلوانپور بازدید و در مراسم عزاداری مردم این شهرستان به مناسبت شهادت امام رضا (ع) شرکت می‌کند.

کد خبر 6215718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • احمد تهرانی گل سفی ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
      4 4
      مخصوصا زنجیر زنی صبح هشتم واقعا من رو تحت تاثیر قرار میده
    • داریوش IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
      0 0
      ایشون لطف کنند تشریف بیارن خمینی شهر تا مراسم عزاداری را بهتر درک کنند. آیه الله بروجردی در دهه سی شمسی این شهر را حسینیه ایران نامید. از آیین چهل سقا تا دسته سادات و عقده پزان و کاروان هستم محرم و...
      • دشتی IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۵
        0 0
        شما هم تشریف بیارید یزد تا عزاداری سیدالشهدا رو درک کنید .در خدمتیم
      • ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
        0 0
        یزد فقط سینه زنی‌های فهادان تا نخل برداری ظهر عاشورا در تفت
    • علیرضا ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
      0 0
      آقای صالحی امیری یکی از افراد با سواد ونطاق و متدین و انقلابی و از وزرای بسیار عالی آقای پزشکیان است امیدواریم موفق باشد