۱۵ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۲۰

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مرکزی:

ربیع الاول آغازگر بهار تاریخ بشر و امامت است

ربیع الاول آغازگر بهار تاریخ بشر و امامت است

اراک- رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مرکزی یکی از مناسبت‌های ربیع الاول را آغاز امامت امام زمان (عج)‌ دانست و گفت: ماه ربیع الاول آغازگر بهار تاریخ بشر و امامت است.

حجت الاسلام هادی خلیلی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به فرارسیدن ماه ربیع الاول و فصل بهار امامت اظهار کرد: نسبت به نعمت‌های الهی باید شکرگزار خداوند باشیم و روزی که زبان ما شکرگزار باشد آن روز برای ما بهار و پربرکت است.

وی ربیع الاول را ماه شکرگزاری، خدمت و امید دانست و گفت: پیامبر رحمت و مهربانی و امام صادق (ع) در این ماه متولد شدند همچنین این ماه مبارک، سالروز آغاز امامت امام زمان (عج) نیز است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد: باید خود را وقف خدمتگزاری و گره گشایی از مشکلات مردم کنیم چرا که این امر باعث می‌شود که هر روزمان بهار و وجودمان مملو از امید، نشاط، عشق، شور و معرفت باشد.

حجت الاسلام خلیلی بیان کرد: ماه ربیع الاول فرصت مناسبی است که تلاش کنیم دل‌هایمان بهاری شود و هر چه بیشتر در مسیر بندگی خداوند گام برداریم.

وی یکی دیگر از مناسبت‌ها در ماه ربیع الاول را هجرت پیامبر (ص) از مکه به مدینه دانست و گفت: هجرت پیامبر (ص) آن قدر اتفاق بزرگی است که به عنوان مبدا تاریخ مسلمانان تعیین شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: با هجرت پیامبر (ص) از مکه به مدینه، اسلام وارد فصل جدیدی شد. در این مسیر حضرت علی (ع) که در شب هجرت، علی رغم خطرات متعددی که وجود داشت در بستر پیامبر اسلام (ص) قرار گرفتند، عشق شأن به خدا و پیامبر اسلام را به صورت عینی جلوه گر کردند.

حجت الاسلام خلیلی افزود: باید از فرصت ربیع الاول برای آغازی مجدد و حرکت در مسیر ائمه اطهار استفاده کنیم.

وی گفت: فردا ماه ربیع الاول آغاز می‌شود، ماهی که خداوند رحمتش را بر زمینیان تمام کرد و نگین حلقه آفرینش، پیامبر خاتم برای سعادت بشر پا به عرصه گیتی نهاد.

کد خبر 6216050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha