۱۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۰۰

لاوروف درباره درخواست پیوستن ترکیه به بریکس؛

قانونی مبنی بر منع عضویت همزمان در بریکس و ناتو وجود ندارد

قانونی مبنی بر منع عضویت همزمان در بریکس و ناتو وجود ندارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به درخواست ترکیه جهت عضویت کامل در «بریکس» گفت که هیچ قانونی درباره ممنوعیت عضویت کشورهای مرتبط با نهادهای خاص در این گروه وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با اشاره به درخواست ترکیه برای عضویت کامل در گروه «بریکس» گفت که در این گروه هیچ قانونی وجود ندارد که کشورهای عضو سازمان یا نهادی خاص (از جمله ناتو) را از تعامل با بریکس منع کند.

لاوروف درباره درخواست ترکیه و همچنین عضویت این کشور در ناتو و وضعیت نامزدی آن در اتحادیه اروپا، گفت: درباره عضویت در ناتو و وضعیت نامزدی ترکیه در اتحادیه اروپا که به گفته یکی از مقامات آنکارا، تقریباً ۷۰ سال است که چنین وضعیتی دارد، بریکس هیچ قانونی ندارد که براساس آن اعضای سازمان‌های خاص قادر به برقراری ارتباط و تعامل با آن (بریکس) نباشند.

بریکس از کشورهای برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی، مصر، اتیوپی، ایران و امارات متحده عربی تشکیل شده است.

اظهارات لاوروف در مجمع اقتصادی شرق مطرح شد. این مجمع به میزبانی دانشگاه فدرال شرق دور در شهر ساحلی «ولادیووستوک» روسیه در حال برگزاری است.

کد خبر 6216659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • NP IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
      1 0
      پس بنابراین هر کسی عضو ناتو باشه هم بریکس خوب نتیجه بشه اینکه هر اتفاق تصمیماتی که در بریکس گرفته مطرح بشه مستقیما گزارش تصمیمات به غرب ناتو داده بشه بعد پای ناتو هم بر علیه بریکس کشورهای عضو بریکس برای خنثی کردن اقدامات بریکس می تونه فراهم بهتر باشه . به نظر من کشورها باید یکی رو انتخاب کنند .
    • NP IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
      1 0
      از نظر بنده هر کشوری که عضو ناتو هست باید اول از ناتو جدا و بعد به بریکس ملحق بشه چون همه تصمیمات و صحبت ها فقط باید بین اعضاء کشورهای عضو بریکس برگزار بشه نمیشه کشوری هم در ناتو قراربگیرد هم بریکس و بعد هم بین این دو گروه نشه فهمید که این کشور به کدوم عضو خدمت صادقانه می کنه برای جاسوسی به ناتو یا
    • NP ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
      1 0
      بودن همزمان یک کشور در هر دو یعنی دادن اطلاعات جامع کلی به ناتو اگر دست طرف هم رو بشه بریکس هم متوجه این خیانت بشه باز طرف پل پشت سرش تخریب نشده در ناتو عضو است و ناتو هم به خوبی می تونه اوضاع رو برای بریکس و کشورهای عضو مختل و دچار چالش مشکلات کنه . همین تصمیماتی که در حق فلسطینی ها کرده اند.