۱۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۳۱

امام جمعه دیواندره:

دروغ کلید بدی‌ها و مایه تباهی ایمان است

دروغ کلید بدی‌ها و مایه تباهی ایمان است

دیواندره- امام جمعه دیواندره گفت: دروغ از گناهان کبیره به شمار می رود و در قرآن و احادیث، دروغ کلید بدی‌ها و مایه تباهی ایمان محسوب شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا جلال مرادی در خطبه‌های این هفته مسجد جامع دیواندره با تبریک حلول ماه ربیع‌الاول و میلاد فخر کائنات محمد مصطفی (ص) اظهار کرد: دروغ گفتن یکی از اعمال بسیار زشت و نادرست در یک جامعه است که از دیدگاه پروردگار متعال و رسول اکرم گناه است.

وی دروغ گفتن را یکی از محرمات و آفت‌های خطرناک زبان دانست و افزود: دروغ از گناهان کبیره به شمار می‌رود و در قرآن و احادیث، دروغ کلید بدی‌ها و مایه تباهی ایمان محسوب شده است.

وی خاطر نشان کرد: این گناه بزرگ انسان را در دنیا و آخرت از رحمت الهی محروم می‌سازد و اعتماد مردم را نسبت به فرد از بین می‌برد.

امام جمعه دیواندره تصریح کرد: با دروغگویی انسان‌های کاذب دچار نفاق می‌شوند و یکی از دلایل مهم دروغگویی، عقده حقارت و خود کم بینی انسان است که در روانشناسی اخلاقی به آن اشاره شده است.

ماموستا مرادی یادآور شد: شخص دروغگو با گفتن حرف‌های دروغ خود باعث رنجش و جدایی، کینه، کدورت و دشمنی میان دیگر افراد فامیل و جامعه می‌شوند که خود یک گناه بزرگ است.

وی افزود: اگر نگاه دقیقی در علل و سر آغاز دروغ گفتن نمائیم بر می‌گردیم به محیط خانوادگی و شیوه تربیت کردن اطفال توسط پدران و مادران، زیرا بعضی از پدران و مادران با شنیدن دروغ طفل کوچکشان خوشحال شده او را نوازش می‌کنند.

وی اذعان کرد: طفل که با گفتن دروغ توجه مادر و پدر را جلب کرده نوازش هم شده فکر می‌کند که کار خوب و درست انجام داده و بیشتر کوشش می‌کند که دروغ بگوید که همین اشتباه کوچک مادران و پدران باعث می‌شود که اطفال شأن دروغگو تربیت شده همیشه دروغ بگوید و فکر کند که با دروغ گفتن نزد همه احترام بیشتر پیدا می‌کند.

امام جمعه دیواندره اعلام کرد: رایج‌ترین دروغ با مردم دروغ در خرید و فروش است، از ابوذر روایت شده است که پیغمبر صلی الله علیه وسلّم فرمودند «خداوند در روز قیامت با سه نفر صحبت نمی‌کند، و به آنها نگاه نمی‌کند و آنها را پاک نمی‌گرداند، که یکی از آنها کسی است که با قسم دروغ کالایش را بفروشد.

کد خبر 6217009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha