۱۶ شهریور ۱۴۰۳، ۲۱:۰۶

امام جمعه دهدشت:

عدم پرداخت حقوق آبداران توجیه پذیر نیست/ انتقاد از تعطیلی مدیریتی

عدم پرداخت حقوق آبداران توجیه پذیر نیست/ انتقاد از تعطیلی مدیریتی

دهدشت_ امام جمعه دهدشت گفت: ورود بازرسان به مسئله عدم پرداخت حقوق آبداران استان در شرایط اقتصادی کنونی ضروری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به موضوعات مختلفی از جمله اهمیت تقوا، مسائل اقتصادی و معیشتی کشور و همچنین مقاومت در برابر صهیونیسم پرداختند.

وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به اهمیت تقوا به عنوان بهترین توشه برای قیامت، افزود: هر ثانیه که از عمر می‌گذرد، به مرگ نزدیک‌تر می‌شویم و بهترین توشه برای قیامت تقوا است.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با اشاره به کار همدلانه مجلس در رأی اعتماد به کابینه دولت، اظهار داشت: انقلاب اسلامی درختی است که قد کشیده و امروز به درخت بابرکت و شگفت‌انگیز تبدیل شده است و در مسیر تکامل انقلاب، فراز و نشیب‌ها و سختی‌های بسیاری وجود داشته است.

وی تاکید کرد: انقلاب نیاز به مراقبت دارد و عواملی مانند عدم شناخت کافی از کشور و موانع درونی باعث کندی رشد آن می‌شوند.

وحدانی فر افزود: اگر موانع درونی برداشته شود و به ظرفیت‌های داخلی توجه شود، پیشرفت حاصل خواهد شد و سستی بینش و ضعف ایمان اسلامی به انقلاب و عدم توجه به ظرفیت‌های درونی از دیگر عوامل کندی حرکت است.

امام جمعه دهدشت با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، بیان کرد: منابع فراوان و ظرفیت‌های بسیاری در کشور وجود دارد، اما یکی از موانع باور نداشتن به این ظرفیت‌ها است.

وحدانی فر گفت: از دیگر عوامل کندی کار دولت‌ها، اعتماد به نسخه‌های بیگانگان است و تجربه نشان داده که در اقتصاد مقاومتی کم توجهی شده و امروز عواقب آن را می‌بینیم.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر همچنین به مشکلات وام‌دهی بانک‌ها اشاره کرد و گفت: بانک‌ها عدد قابل توجهی وام به کارمندان خود می‌دهند، اما مردم برای گرفتن وام خرد عذاب می‌کشند.

وحدانی فر تصریح کرد: برای شرکت‌های خودرو تسهیلات می‌دهند، اما وام ازدواج و معیشت و فرزند آوری در پیچ و خم پروسه بانکی می‌ماند و قانون باید برای همه یکسان باشد.

وی افزود: دولت باید مسئله بنگاه داری بانک‌ها را حل کند و کم‌کاری، بی‌انگیزگی و نداشتن برنامه مشکل‌ساز است.

امام جمعه دهدشت با اشاره به فعال شدن کرانه باختری و آمدن به کمک حماس و حزب‌الله، اظهار داشت: دشمن یا نمی‌خواهد بداند یا می‌داند و در باتلاق افتاده است و تصورش این است که هرچه جنگ‌افروزی بیشتر باشد، جبهه مقاومت تضعیف می‌شود، اما برعکس است شرایط اکنون به نفع مقاومت است.

وی افزود: اگر رژیم غاصب فکر می‌کند با بستن گذرگاه به موفقیت می‌رسد، از بی‌عرضگی برخی کشورهای منطقه است که در همدستی با صهیونیست‌ها رسوا شده‌اند.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر به مشکلات آبداران استان نیز اشاره کرد و گفت: در مبحث حقوق آبداران در استان ظاهراً کسی بنا ندارد صدای آبداران را بشنود.

امام جمعه دهدشت ادامه داد :۲۰۰ آبدار در استان از اول سال حقوق نگرفته‌اند و آبداران بی‌نان حکایت کارگران شرکت آب و فاضلاب که ماه‌هاست حقوق نگرفتند.

وحدانی فر افزود: من توصیه به مسئولین مربوطه دارم یک ماه با تأخیر حقوق بگذرانید تا متوجه بشوید زندگی در چنین شرایطی سخت می‌گذرد و در شرایطی که مشکلات اقتصادی به همه اقشار به ویژه کارگران فشار وارد می‌آورد، عدم پرداخت حقوق و مطالبات آبداران چه توجیهی دارد؟.

امام جمعه دهدشت با تأکید بر اهمیت نقش آبداران در خدمت‌رسانی به مردم روستا، اظهار داشت: آبداران در خط مقدم خدمت‌رسانی به مردم روستا قرار دارند و برای فراهم‌کردن آب شرب بهداشتی، علاوه بر کلرسنجی و قرائت کنتور، انشعابات غیرمجاز را نیز گزارش می‌دهند.

وحدانی فر افزود: اختلافات درونی شما نباید به کارگر ضربه بزند و نباید در این شرایط اقتصادی خاص فشار معیشت به آبدار بیاید.

وی افزود: حقوق ناچیز و بخور و نمیری که آبداران در این اوضاع نامناسب اقتصادی به آن دل‌خوش کرده و بخشی از هزینه‌های زندگی‌شان را از این طریق تأمین می‌کنند، از پرداخت آن دریغ می‌شود.

خطیب نماز جمعه دهدشت با انتقاد از تعطیلی مدیریتی، گفت: این کارگر در آستانه سال تحصیلی جواب فرزندانش را چه بدهد و مسئولین بازرسی استان چرا ورود نکردید و چرا ورود نمی‌کنید؟.

حجت الاسلام وحدانی فر گفت: هر چه حضوری و تلفنی مکرر گفتیم اثر نکرد، باید به خطبه نماز جمعه بکشد و ما منتظریم این مسئله حل شود.

کد خبر 6217059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha