۱۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۰۳

در گفت و گو با مهر مطرح شد:

واکنش صدیقی به غیبت سرگروه تیم ملی/جوانگرایی در ووشو آغاز شده است

واکنش صدیقی به غیبت سرگروه تیم ملی/جوانگرایی در ووشو آغاز شده است

رئیس فدراسیون ووشو در واکنش به غیبت سیفی در ترکیب تیم اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا با تاکید بر اینکه حواسمان به با تجربه ها هست گفت: در تیم ملی جوان گرایی را در دستور کار قرار دادیم.

امیر صدیقی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تیم ملی ووشو با ۱۸ ورزشکار در دو بخش تالو و ساندا فردا یکشنبه جهت حضور در مسابقات ووشو قهرمانی آسیا عازم ماکائو خواهد شد. این مسابقات هر ۴ سال یک بار برگزار می‌شود که آخرین دوره‌ای که این مسابقات برگزار شد در سال ۲۰۱۶ چین تایپه بود که پس از آن بعد از بازی‌های آسیایی جاکارتا به دلیل شیوع ویروس کوید ۱۹ این پیکارها لغو و امسال پس از ۸ سال پیگیری می‌شود که همه مدعیان ووشو در این مسابقات حاضر خواهند بود.

وی ادامه داد: پس از برگزاری پروسه انتخابی تیم ملی، نفرات برتر وارد اردوی تیم ملی شدند و این نفرات تا به امروز ۶ مرحله اردوی آماده‌سازی منسجم را سپری کرده‌اند. قطعاً در کنار ورزشکاران و کادر فنی، تمام تلاش‌خود را به کار خواهیم بست تا مانند همیشه بهترین نتیجه ممکن را کسب کرده و با دست پر به کشور بازگردیم؛ هرچند که کار بسیار دشواری پیش روی ماست.

رئیس فدراسیون ووشو در خصوص غیبت محسن محمد سیفی در ترکیب تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: تیم ملی ووشو دستخوش تغییرات شده است، جوان گرایی در ترکیب تیم‌های ملی را در دستور کار قرار داریم و به مرور و آهسته این کار را انجام خواهیم داد. هرچند که حتماً حواسمان به ورزشکاران با تجربه و قهرمانان گذشته هست. البته سیفی قهرمان ارزنده ووشو کشورمان با توجه به شرایط تمرینی خاصی که دارد و البته درخواست خودش به جهت اینکه فرصت بیشتری برای آماده‌سازی و تمرینات مخصوص خود جهت شرکت در رقابت‌هایی که پیش‌رو دارد، در این مسابقات همراه تیم ملی نخواهد بود. ضمن اینکه این امر با هماهنگی کادر فنی صورت گرفته است و بر همین اساس هم مقرر شد از قهرمانان جوان‌تری استفاده کنیم. محسن محمد سیفی ووشوکار پرافتخار کشورمان خودش را برای پیکارهای جام‌جهانی ووشو استرالیا آماده می‌کند و قطعاً در آن رویداد حضور خواهد داشت.

صدیقی در پاسخ سوال خبرنگار مهر در خصوص اعزام محدود ووشوکاران در بخش تالو دختران هم گفت: این تصمیم کادر فنی بود که با توجه به شرایط فنی تالوکاران و زیر نظر داشتن تمرینات اردویی تنها دو تالوکار در این بخش به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شوند.

وی به تقویم فشرده ووشو در سال ۲۰۲۴ هم اشاره داشت گفت: ووشو در سال جاری تقویم بسیار پرترافیکی را دارد. تا به همین جای کار در سال جاری مسابقات انتخابی جام جهانی ووشو، پیکارهای کوراش قهرمانی آسیا و بازی‌های بریکس را سپری کرده‌ایم. در هفته جاری تیم بزرگسالان ایران عازم مسابقات قهرمانی آسیا خواهد شد و بلافاصله پس از این پیکارها تیم‌ملی جوانان عازم مسابقات قهرمانی جهان برونئی می‌شوند. پس از این دو رویداد، باید آماده شرکت در مسابقات سری ورد گیمز، جام‌های جهانی تالو و ساندا و بعد از آن مسابقات قهرمانی جوانان جهان کوراش شویم. سال شلوغی را داریم که در تاریخ ووشو بی سابقه بوده است.

رئیس فدراسیون ووشو در پایان گفت: امسال این فرصت را فراهم کردیم تا بخشی از تجهیزات مورد نیاز کمپ تیم‌های ملی ووشو در تهران و تیم ملی کوراش در بجنورد را خریداری و به روز رسانی کنیم. خریداری تشک‌های مخصوص کوراش تحت عنوان «گیلم» و فرش استاندارد تالو (تالو فیلد) از جلمه این موارد بوده است. این اقدامات بعد از ۱۴ سال اتفاق افتاده و معتقدیم باید این روند رو سرعت ببخشیم، لیکن تأمین اعتبارات لازم در این بخش واقعاً سخت هست و نیاز به حمایت‌های بیشتری در این حوزه را داریم.

کد خبر 6217299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha