۱۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۴۱

مدیر مدرسه علوم دینی امام شافعی(رض) سنندج خبر داد؛

ثبت نام ۸۰ نفر برای آموزش علوم دینی غیرحضوری در مسجد قبا سنندج

ثبت نام ۸۰ نفر برای آموزش علوم دینی غیرحضوری در مسجد قبا سنندج

سنندج-مدیر مدرسه علوم دینی امام شافعی (رض) سنندج گفت: ۸۰ نفر برای آموزش علوم دینی غیرحضوری در مدرسه امام شافعی (رض) مسجد جامع قبا سنندج ثبت نام کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا سید زکریا حسینی صبح شنبه در جمع اصحاب رسانه کردستان اظهار کرد: مدرسه علوم دینی شهرستان سنندج واقع در مسجد قبای این شهر دارای بخش آموزش علوم فقهی و دارالتحفیظ است که برای آموزش دختران و پسران علاقمند به علوم دینی و حفظ قرآن کریم در این مدرسه ثبت‌نام می‌کنند.

وی افزود: سال ۱۳۹۸ از میان آقایان ۶ نفر ماموستا و هفت نفر حافظ قرآن کریم درس خود را به پایان رساندند و از این مدرسه فارغ‌التحصیل شدند.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ دومین دور مراسم فارغ‌التحصیلی برای دانش‌آموختگان علوم دینی این مدرسه برگزار شد، که چهار نفر برادر طلبه، پنج حافظ برادر، ۹ نفر حافظ خانم فارغ التحصیل شدند.

مدیر مدرسه علوم دینی امام شافعی (رض) مسجد جامع سنندج یادآور شد: دور سوم مراسم فارغ‌التحصیلی این مدرسه شهریور ماه امسال برای هشت نفر از برادران طلبه، ۶ نفر از بانوان طلبه و هفت نفر از بانوان و یک نفر آقای حافظ قرآن کریم برگزار می‌شود.

حسینی بیان کرد: در حال حاضر ۲۵ طلبه آقا و ۱۵ حافظ قرآن کریم در این مدرسه دینی در حال تحصیل هستند و ظرفیت خوابگاه این مدرسه یکصد نفر است و ۱۴ مدرس دارد.

وی با اشاره به اینکه تمامی خدمات این مدرسه از اسکان شبانه‌روزی دانش آموختگان علوم دینی تا کلاس‌های آموزشی به صورت رایگان است، افزود: ۶۰ بانوی طلبه در این مدرسه در حال تحصیل هستند.

ماموستا حسینی اعلام کرد: همچنین دوره آموزش غیرحضوری علوم دینی توسط این مدرسه به صورت مجازی راه‌اندازی شده که تاکنون برای این دوره ۸۰ نفر ثبت نام کرده‌اند.

وی اذعان کرد: میزان آموزش‌های علوم دینی در این مدرسه در قالب روند ۶ ساله است و کلاس‌های آموزشی در فصل تابستان نیز دایر است.

ثبت نام ۸۰ نفر برای آموزش علوم دینی غیرحضوری در مسجد قبا سنندج

هزینه خدمات آموزشی مدرسه علوم دینی مسجد قبا سنندج از سوی خیرین تأمین می‌شود

جمال شهسواری از اعضای هیأت امنای مسجد قبا شهر سنندج نیز به فعالیت‌های این مسجد پرداخت و افزود: هزینه خدمات مدرسه قبا و مدرسه علوم دینی این مسجد از سوی خیرین تأمین می‌شود.

وی بیان کرد: مدارک این مدرسه علوم دینی مدرک معادل لیسانس است و فارغ‌التحصیلان در صورت علاقه می‌تواند در مقاطع بعدی نیز در دانشگاه‌ها ادامه تحصیل دهد.

وی به‌چاپ نشریه فرهنگی اجتماعی مسجد قبا اشاره کرد و یادآور شد: تاکنون ۱۲ نسخه نشریه قبا در این مسجد به چاپ رسیده است.

برگزاری سومین اجاره نامه ۲۲ نفر از طلاب و حفاظ مدرسه علوم دینی

کامل گلباغی از دیگر اعضای هیأت امنای مسجد قبا سنندج نیز در این نشست اظهار کرد: سومین اجازه نامه ۲۲ نفر از طلاب و حفاظ خواهر و برادر مدرسه علوم دینی امام شافعی (رض) مسجد جامع قبا سنندج برگزار می‌شود.

وی اعلام کرد: این مراسم در ماه جاری برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ مدرسه علوم دینی ماهانه حدود ۱۲۰ میلیون تومان هزینه دارد و هزینه‌های خود را به همت خیرین تأمین می‌کند و از خیرین درخواست دارد تا با حمایت‌های خود زمینه تقویت فعالیت بیشتر این مدرسه را فراهم کند.

کد خبر 6217355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha