۱۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۴۶

اصفهان پتانسیل تبدیل به قطب درمانی منطقه رادارد

اصفهان پتانسیل تبدیل به قطب درمانی منطقه رادارد

اصفهان-دبیر هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی اصفهان گفت:اصفهان با توجه به بهره مندی از پزشکان حاذق و چند قطب خصوصی توسعه یافته درمانی و با سرمایه گذاری امکان تبدیل به قطب درمانی منطقه وجود دارد.

پوریا عادلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: علی رغم اینکه اصفهان امکان تبدیل شدن به قطب درمانی منطقه را دارد اما تا امروز به علت قوانین و مقررات مشروعه و همچنین عدم توسعه یافتگی خطوط هوایی در کنار عدم مدیریت صحیح، این مهم حاصل نشده است.

وی گفت: آلودگی هوای ناشی از برخی صنایع خرد و کلان استان که به علت فرسودگی دستگاه‌ها و جا نمایی غلط در زمان ساخت این مجموعه‌ها به عاملی برای خطر سلامت شهروندان مظلوم این شهر تبدیل شده‌اند و چاره اندیشی برای آن جز با تخصیص اعتبار از مرکز میسر نمی‌باشد.

دبیر هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی اصفهان اعلام کرد: سود ناشی از این صنایع در اختیار توسعه کل کشور قرار گرفته و نوسازی و اصلاح مشکلات آن در این روزها حق و مطالبه مردم اصفهان است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی ادامه داد: به علت در اختیار داشتن سیستم توسعه یافته پزشکی در تمام شاخه‌ها و ابعاد به قطب توریسم سلامت منطقه بدل گردد که بزرگترین مانع در این مسیر عدم توسعه یافتگی در ناوگان هوایی و پایانه فرودگاهی استان است.

عادلی ادامه داد: تهرانیزه شدن قوانین در کشور باعث شدن مردم استان اصفهان به میزان زیادی نیازمند تردد به تهران بوده و آحاد مردم به لحاظ مالی و محدودیت تعداد و حجم پروازها امکان استفاده از حمل و نقل هوایی را نداشته است.

وی افزود: لازم است با پیگیری سریع و جذب منابع مالی از بخش خصوصی استان نسبت به تکمیل پروژه قطار سریع السیر اصفهان اقدام شود که خود می‌تواند به توسعه صنعت گردشگری، توریسم سلامت و تسهیل ارتباطات صنعتی و تجاری منجر گردد.

کد خبر 6217417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha