۱۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۳۸

شهردار سنندج خبر داد؛

آغاز عملیات احداث پارک ۴ هکتاری معلم در سنندج

آغاز عملیات احداث پارک ۴ هکتاری معلم در سنندج

سنندج- شهردار سنندج از آغاز عملیات احداث پارک چهار هکتاری معلم در مجاورت شهرک بعثت سنندج و در مسیر ورودی مریوان سقز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدانور رشیدی اظهار کرد: همه شهروندان حق بهره‌مندی از امکانات رفاهی را دارند و با همین دیدگاه توسعه فضای سبز و نهضت آسفالت در شهر سنندج با محوریت نقاط کمتر توسعه یافته و کم برخوردار کلید خورده است.

رشیدی با اشاره به برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری مدیریت شهری در راستای افزایش ۱۴۰ هکتار فضای سبز طی ۲ سال گفت: این مهم در قالب پارک‌های بزرگ مقیاس تعریف شده و در نقاط مختلف سطح شهر بهره‌برداری شده و یا در حال احداث است.

وی با بیان اینکه سال گذشته پارک ۲۰ هکتاری روجیار و پارک ۴ هکتاری لاوان افتتاح شد، گفت: امسال نیز فاز اول پارک ۳۶ هکتاری پیرچنار، پارک ۳۰ هکتاری نیشتمان، پارک ۱۰ هکتاری کژوان، سه هکتاری نایسر و ۲۰ پارک درون محلی در حال اجرا و به بهره‌برداری می‌رسد.

آغاز عملیات احداث پارک ۴ هکتاری معلم در سنندج

شهردار سنندج با بیان اینکه عملیات احداث پارک چهار هکتاری معلم در سنندج نیز با همین دیدگاه در مسیر ورودی مریوان سقز آغاز شد، گفت: این پارک در منتهی الیه ضلع شمالی شهر سنندج در مساحت عرصه سایت برابر با ۳۳ هزار متر مربع معادل ۳.۳ هکتار و در ابعاد ۱۱۰ متر عرض به طور میانگین و طول بین ۲۷۰ تا ۳۱۵ متر احداث می‌شود.

رشیدی با اشاره به اینکه به وضعیت دسترسی به محل پروژه هم گریزی زد و گفت: این پارک در موقعیت بلوار معلم «اتصال پارک معلم به بخش مرکزی شهر و همچنین میدان امام رضا ورودی سقز، کمربندی دکتر حسینی «اتصال محدوده به مناطق حاشی‌های عباس آباد، فرجه، قشلاق، شهرک مولوی و به طور کلی جبهه شرقی شهر سنندج و بلوار مرزبان: اتصال محدوده به شهرک بعثت قرار گرفته است.

وی به ویژگی‌های این پارک ۴ هکتاری هم اشاره کرد و افزود: در بخش فضاهای ورزشی و گذر تندرستی و سلامت، فضای ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای، ترامپولین، سرسره بادی و.. ویژه کودکان در مساحت ۷۱۰ مترمربع، گذر تندرستی و سلامت ویژه جوانان در مساحت ۴۰۰ مترمربع، شطرنج، پینگ‌پنگ ویژه بزرگسالان به متراژ ۵۰ مترمربع و …خواهد بود.

شهردار سنندج تصریح کرد: آمفی تئاتر روباز به مساحت ۸۵۰ مترمربع، سایت مجسمه و سردیس مشاهیرعلمی به مساحت ۵۵۰ مترمربع و المان و پرچم به ۱۰۰ مترمربع از فضاهای فرهنگی طراحی شده در این پارک ۴ هکتاری است.

به گفته رشیدی، آبشار و برکه مصنوعی «سیرکوالسیون آب» به طول ۲۰۰ مترمربع، مسیرهای دوچرخه سواری و پیاده‌روی به طول ۱۰ هزار مترمربع، فضاهای سبز عمومی شامل سکو، آلاچیق، محل‌های نشستن به طول بالغ بر ۵ هزار مترمربع و دیگر ایتم‌های در نظر گرفته در اجرای این پروژه است.

آغاز عملیات احداث پارک ۴ هکتاری معلم در سنندج

وی از احداث سرویس بهداشتی و نمازخانه در مساحتی به طول ۴۵ مترمربع و پارکینگ در مساحت یک‌هزار و۴۵۰ مترمربع با ظرفیت اسمی ۶۰ خودرو در اجرای پارک ۴ هکتاری معلم خبر داد و گفت: پارک حاشیه‌ای به مساحت یک‌هزار و ۵۰۰ متر، آبخوری، نگهبانی و …از دیگر امکانات دیده شده در این پروژه است.

شهردار سنندج در پایان اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان امسال ۶۰ هکتار فضای سبز به سرانه فضای سبز شهر اضافه می‌شود.

کد خبر 6217709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha