۱۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۱۸

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده:

باید از تجربیات ۱۱ میلیون زن روستایی استفاده کرد

باید از تجربیات ۱۱ میلیون زن روستایی استفاده کرد

معاون رئیس جمهور در امورزنان گفت: تات طی ۵ دهه فعالیت به این نتیجه رسیده است که می‌توان برای ۱۱ میلیون زن روستایی و عشایری کاری انجام داد و از تجربه آنها به نحو احسن بهره برد.

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا بهروز آذر، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در نشست با مسئولان سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) با بیان اهمیت حمایت دولت از زنان گفت: انتخاب زنان در پست‌های مدیریتی با توجه به ویژگی‌های شخصیتی، خانوادگی، ارزش‌ها و محیط جامعه از شکاف بین دولت و زنان جلوگیری می‌کند.

وی افزود: سازمان تات در طول ۵۰ سال فعالیت خود به این نتیجه رسیده است که چگونه می‌توان برای ۱۱ میلیون زن روستایی و عشایری کاری انجام داد و از این تجربه باید به نحو احسن بهره برد.

وی با تاکید بر هماهنگی و استفاده از ظرفیت NGOها و بین دستگاه‌ها تصریح کرد: ما در این مسیر کنار سازمان تات هستیم و هر کاری که در این حوزه باشد با هماهنگی پیش خواهیم برد.

بهروز آذر گفت: نکات مهم ارائه شده در این جلسه به توسعه دید در حوزه زنان روستایی و عشایر کمک زیادی کرده است و امیدواریم منجر به توسعه این بخش شود.

وی با اشاره به عزم جدی دولت برای ارتقای جایگاه زنان به‌ویژه در حوزه روستایی، بر ایجاد همکاری‌های چندجانبه برای حل چالش‌ها و بهبود شرایط زندگی این قشر از جامعه افزود: ما به دنبال ارائه الگو برای زنان نیستیم، بلکه زنان خودشان انتخاب‌گر هستند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، بر ضرورت استفاده از ظرفیت کسب و کار خانگی تاکید کرد و گفت: توسعه فردی، توسعه مهارت‌های کسب و کار و استفاده از مهارت فناوری سه منظر مهم در این حوزه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 6217725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha