۱۷ شهریور ۱۴۰۳، ۲۲:۲۳

در رشته‌های سینما، تئاتر و تجسمی؛

جشنواره «حامی» برگزار می‌شود/ هنر برای حل آسیب‌های اجتماعی

جشنواره «حامی» برگزار می‌شود/ هنر برای حل آسیب‌های اجتماعی

اولین جشنواره و هم‌اندیشی «حامی» در بخش‌های سینما، نمایش و تجسمی به منظور رفع آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از آن‌ها، آبان ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری و جلسه شورای سیاستگذاری اولین جشنواره و هم‌اندیشی ملی «حامی» (آسیب‌های اجتماعی) عصر شنبه ۱۷ شهریور در کوشک ادبیات برگزار شد.

محمدجواد محمدی نوری رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره «حامی»، علیرضا کیوان‌فر دبیر اجرایی جشنواره، مهدی خرسند دبیر داخلی جشنواره، کوروش پارسانژاد دبیر بخش تجسمی جشنواره، جواد نبوتی مشاور رسانه‌ای جشنواره، بابک صدیقی مشاور عالی جشنواره و محمد صفایی‌پور دبیر هنری جشنواره در این جلسه حضور داشتند.

محمدجواد محمدی نوری رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره در ابتدای جلسه با اشاره به آسیب‌های اجتماعی و جلوگیری از آنها گفت: در کشور تقسیم‌بندی جدی در مسأله آسیب اجتماعی داریم و زمانی که آسیب احساس می‌شود، گمان می‌رود مهمترین ابزار برای جلوگیری از آن، مسائل اقتصادی است و از این جهت جشنواره «حامی» در نوع خود بی نظیر است، چراکه فراتر از مسائل اقتصادی است. حال دل امروز مردم خوب نیست و همه دستگاه‌های اجرایی نیز می‌دانند و اگر حال مردم خوب شود قطعاً بخش اعظمی از مسائل حل می‌شود و به همین منظور تلاش داریم به عنوان نهادی کوچک، گوشه‌ای از آسیب‌های اجتماعی را حل کنیم.

وی با تاکید بر حل مسائل اجتماعی از طریق هنر بیان کرد: هیچ زبانی به اندازه هنر نمی‌توان در حل مسائل اجتماعی موثر باشد و ما از این تاثیرات غافل نشدیم. از همین رو، جشنواره تلاش کرده به همه بخش‌های اثرگذار و نقاط سازنده‌ای که در حوزه آسیب‌های اجتماعی موثر است، توجه کند.

در ادامه کیوان‌فر دبیر اجرایی جشنواره «حامی» در توضیح این رویداد گفت: جشنواره «حامی» در ۲ بخش آسیب‌های اجتماعی «مردمی» و «سازمان‌ها و ادارات» برگزار می‌شود و در این ۲ بخش، قسمت هنری و هم‌اندیشی داریم که در بخش هم‌اندیشی از معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه کمک گرفتیم تا سریع‌تر به نتیجه برسیم و خداراشاکریم که در این معاونت با خوش‌رویی ما را پذیرفتند. معتقدیم شانیت هنرمندان و مردم ما بالاست و به همین دلیل سعی کردیم اتفاق خوبی را رقم بزنیم.

دبیر اجرایی جشنواره «حامی» بیان کرد: فراخوان جشنواره در سایت hamifetival.ir اعلام شده است. البته با وجودی که فراخوان این جشنواره رسانه‌ای نشده بود اما ۴۵ اثر نمایشی، ۲۵ اثر سینمایی و ۳۰ اثر تجسمی، تعداد آثار رسیده به اولین جشنواره «حامی» هستند. بخش تجسمی تا پایان شهریور، بخش نمایش تا ۲۵ شهریور و بخش سینمایی تا ۲۵ مهر فرصت ارسال اثر دارند. مراسم افتتاحیه جشنواره «حامی»، ۱۰ آبان و اختتامیه ۲۰ آبان برگزار می‌شود. اکران آثار به منظور داوری نهایی در حوزه هنری اتفاق می‌افتد.

وی افزود: در مراسم افتتاحیه برنامه خاصی داریم که از شخصیت‌هایی که خودجوش در بحث آسیب‌های اجتماعی کار کرده‌اند، تقدیر خواهیم کرد. در مراسم افتتاحیه و اختتامیه فرش قرمزی خواهیم داشت که ارزش هنرمندان مان را ثابت کنیم.

کیوان‌فر اظهار کرد: بخش سینمایی شامل فیلم بلند و کوتاه و مستند بلند و کوتاه است. بخش نمایش شامل نمایش عروسکی، میدانی و صحنه‌ای و بخش تجسمی شامل عکس، کاریکاتور و پوستر است.

کوروش پارسانژاد دبیر بخش تجسمی جشنواره در ادامه با معرفی داوران بخش تجسمی رویداد گفت: داوران بخش عکس شامل اسماعیل عباسی، مهدی مقیمی نژاد و سیف الله صمدیان، داوران بخش پوستر شامل کیانوش غریب‌پور، فرزاد ادیبی و سیدحسام‌الدین طباطبایی و داوران بخش کاریکاتور شامل جمال رحمتی، کیارش زندی و بهمن عبدی هستند.

وی در پایان از نبود اطلاع‌رسانی مناسب و درخور برای ارسال آثار از جانب هنرمندان گلایه کرد.

همچنین حمیدرضا نعیمی دبیر بخش نمایش است و آثار در ۲ مرحله داوری خواهند شد. هیئت انتخاب بخش نمایش شامل حمیدرضا نعیمی، شهرام کرمی و نادر برهانی مرند و داوران در بخش رقابتی شامل ایرج راد، قطب‌الدین صادقی، حسین پاکدل، سیما تیرانداز و شبنم مقدمی هستند. داوران بخش سینمایی نیز هنوز به صورت دقیق مشخص نشده است و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

در پایان جلسه نیز از پوسترهای جشنواره «حامی» با طراحی علیرضا کیوان‌فر رونمایی شد.

کد خبر 6218145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha