۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۱۵

دادستان کرمان:

باند ارتشاء و تبانی در گمرکات کرمان متلاشی شد

باند ارتشاء و تبانی در گمرکات کرمان متلاشی شد

کرمان_دادستان عمومی و انقلاب استان کرمان گفت: تعداد ١٠ نفر از کارشناسان مجازی گمرکات کرمان به اتهام ارتشاء و مشارکت در قاچاق کالا دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی بخشی، صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به دستگیری این کارشناسان گفت: به دنبال گزارش مراجع نظارتی مبنی بر وجود شبکه ارتشاء در کارشناسی مجازی گمرکات کرمان با کار اطلاعاتی شبانه‌روزی تعداد ١٠ نفر از کارشناسان مجازی اداره مذکور که به صورت شبکه‌ای و سازمان‌یافته با همکاران خود و افرادی تحت عنوان ترخیص‌کار، کارچاق‌کن و صاحب کالا در استان‌های دیگر در ارتباط بودند به اتهام ارتشاء و معاونت در آن و مشارکت در قاچاق کالای گمرکی به صورت سازمان یافته دستگیر شدند.

وی افزود: متهمین به دلیل مواردی چون کم‌اظهاری در ارزش کالا با فاکتورهای غیر واقعی، وزن کالا، کیفیت استاندارد، بهداشت و غیره با مالک کالا تماس می‌گرفتند و از طریق تبانی و اخذ رشوه، موارد اظهارنامه را در سیستم تأیید و اظهارنظر کارشناسی خلاف واقع صادر نموده و موجب تضییع حقوق دولت می‌شدند.

بخشی، با تأکید بر ضرورت شناسایی و استرداد تمامی مبالغی که متخلفان با ایجاد سو جریان‌ها به صورت نامشروع دریافت نموده‌اند گفت: حسب گزارش مراجع انتظامی، در بازرسی‌های صورت گرفته مبالغی بالغ بر ۵ میلیارد تومان در قالب وجه نقد از متهمین کشف و کیفرخواست متهمان صادر شده است.

دادستان کرمان با تقدیر از تلاش‌های کارکنان دادسرای عمومی و انقلاب کرمان جهت سالم‌سازی فرایند گمرکات استان و رویکرد حفاظتی و صیانتی از طریق برخوردهای قضائی قاطع و بازدارنده تصریح کرد: دستگاه قضا در برخورد با تخلفات و تضییع حقوق مردم به هیچ عنوان کوتاه نخواهد آمد و لازم است مدیران دستگاه‌های اداری نظارت لازم را بر مجموعه‌های تحت امر خود داشته باشند.

کد خبر 6218259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمدی شمال IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
      0 0
      باسلام ادب احترام استادم جناب دادستان محترم کل استان پرتلاش زحمتکش باوجدانکاری بهترینها هستید خداخیرتان بده انشالله همیشه خداوند پشت پناهتان باشه ای کاش همه مدیران محترم نظام جمهوری اسلامی مثل شما پاکدست ومبارزه بافساد خالصانه از بیت المال دفاع میکردن ودرضمن از دادستان محترم جیرفت دادستانی جوان خوب