۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۰۶

رییس اداره تبلیغات اسلامی تربت حیدریه:

اقدام وقیحانه سفیر استرالیا مغایر با اصول دینی است

اقدام وقیحانه سفیر استرالیا مغایر با اصول دینی است

تربت حیدریه- رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تربت حیدریه گفت: اقدام وقیحانه سفیر استرالیا مغایر با اصول دینی است.

حجت الاسلام محمدعلی فاطمیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با عنایت به مغایرت کامل و آشکار اقدام سفیر استرالیا در تهران با اصول و مبانی دینی، فطرت انسانی، موازین اخلاقی و فرهنگ و تاریخ ایران اسلامی عزیز و جسارت وقیحانه به مسلمان کشور میزبان، این اقدام خلاف عرف و اخلاق و رفتار غیرحقوقی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تربت حیدریه با اشاره به اینکه جهاد همیشه ادامه دارد، یک روز با جنگ نظامی و یک روز در عرصه جنگ نرم و فضای مجازی، عنوان کرد: امروز یکی از اصلی‌‎ترین وجوه حسینی بودن، حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین و مبارزه با صهیونیسم جهانی است، باید تاریخ را برای جوانان و نسل امروز بازخوانی کرد تا سیاست تطهیر پهلوی و دشمنان خنثی و به فراموشی سپرده نشود.

وی گفت: رفتار سخیف و خارج از عرف سفیر استرالیا در انتشار توئیتی از رفتار غیر انسانی که در هیچ دین و آئین الهی مورد تأیید نیست و محکوم است.

فاطمیان بیان کرد: اقدام وقیحانه سفیر استرالیا در دفاع از همجنس‌گرایی و عدم احترام به قوانین اسلامی و داخلی کشور را که موجب جریحه دار شدن قلوب مؤمنین، متدین و ایرانیان غیور در اقصی نقاط این کشور اسلامی گردید را به شدت محکوم می‌کنم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تربت حیدریه از دستگاه‌های متولی به ویژه وزارت محترم امور خارجه خواست تا با برخورد قاطعانه با این کار غیر اخلاقی و غیر دیپلماتیک از ادامه این حرکت‌های خلاف عرف دیپلماتیک جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه بی شک لازمه حضور یک سفیر در هر کشوری رعایت آداب و رسوم و احترام به عقاید آن مرز و بوم بوده، افزود: کسانی که خلاف این رویه را انجام دهند یقیناً در این کشور جایگاهی نداشته و ندارند.

فاطمیان ادامه داد: حرکت سفیر استرالیا نقض آشکار مبانی دینی و اعتقادی کشور عزیزمان ایران است و برخورد مناسب و قاطع با این رفتار می‌تواند از ادامه این رفتارهای زشت و ناپسند جلوگیری کند.

کد خبر 6218423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha