۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۴۱

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

بازنشستگی افراد بر اساس سابقه بیمه چگونه محاسبه می‌شود؟+ جدول

بازنشستگی افراد بر اساس سابقه بیمه چگونه محاسبه می‌شود؟+ جدول

قانون برنامه ۵ ساله هفتم تیرماه امسال ابلاغ شد؛ قانونی که یکی از فصول مهم آن به اصلاح ناترازی صندوق‌های بازنشستگی و تغییر نحوه محاسبه سن بازنشستگی اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، موضوع تعداد سنوات برای بازنشستگی شاغلان یکی از مسائل مهم در حال حاضر است. ناترازی صندوق‌های بازنشستگی و چالش منابع مالی سبب شده تا موضوع ۳۵ سال فعالیت برای رسیدن به سن بازنشستگی مطرح باشد.

محمدرضا فرزعلیان یکی از فعالان حوزه کارگری به خبرنگار مهر گفت: قانون برنامه ۵ ساله هفتم تیرماه امسال ابلاغ شد؛ قانونی که یکی از فصول مهم آن به اصلاح ناترازی صندوق‌های بازنشستگی و تغییر نحوه محاسبه سن بازنشستگی اختصاص دارد.

وی افزود: مطابق ماده ۲۹ ذیل فصل ۵، از ابتدای سال اول اجرای این برنامه، به منظور کاهش ناترازی صندوق‌های بازنشستگی و تقویت توان آنها، تغییراتی در نحوه بازنشستگی بیمه‌پردازان نسبت به ۳۰ سال خدمت، ایجاد می‌شود که «الزامی» است.

این فعال جامعه کارگری در توضیح بیشتر تعداد سال‌های اضافه شده برای بازنشستگی شاغلان، عنوان کرد: کسانی که ۲۸ سال تمام سابقه بیمه پردازی دارند، مشمول تغییر سنوات بازنشستگی نشده و با ۳۰ سال خدمت بازنشسته می‌شوند. این امر برای افرادی با سابقه بیمه پردازی بین ۲۵ تا ۲۸ سال، به ازای هر سال باقی مانده تا ۳۰ سال خدمت، ۲ ماه به زمان واریز حق بیمه الزامی آنها افزوده می‌شود. همچنین افراد دارای ۲۰ تا ۲۵ سال سابقه بیمه پردازی، به ازای هر سال باقی مانده، ۳ ماه به سنوات آنها اضافه می‌گردد.

فرزعلیان اضافه کرد: همچنین افراد دارای ۱۵ تا ۲۰ سال، به ازای هر سال، ۴ ماه به سنوات آنها افزوده می‌شود و این امر برای مشمولان کمتر از ۱۵ سال سابقه، ۵ سال به سوابق آنها اضافه می‌گردد.

سنوات پرداخت حق بیمه زمان بازنشستگی
۱۵ سال سابقه بیمه و کمتر ۳۵ سال خدمت
۱۶ سال سابقه ۳۴ سال و ۸ ماه خدمت
۱۷ سال سابقه ۳۴ سال و ۴ ماه خدمت
۱۸ سال سابقه ۳۴ سال خدمت
۱۹ سال سابقه ۳۳ سال و ۸ ماه خدمت
۲۰ سال سابقه ۳۲ سال و ۶ ماه خدمت
۲۱ سال سابقه ۳۲ سال و ۳ ماه خدمت
۲۲ سال سابقه ۳۲ سال خدمت
۲۳ سال سابقه ۳۱ سال و ۹ ماه خدمت
۲۴ سال سابقه ۳۱ سال و ۶ ماه خدمت
۲۵ سال سابقه ۳۰ سال و ۱۰ ماه خدمت
۲۶ سال سابقه ۳۰ سال و ۸ ماه خدمت
۲۷ سال سابقه ۳۰ سال و ۶ ماه خدمت
۲۸ سال سابقه پایان ۳۰ سال خدمت

کد خبر 6218450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
      4 0
      آقای دکترپزشکیان به سازمان امور ادری واستخدامی دستوردهند تافرآیند بازنشستگی کارکنان دولت درصندوق بازنشستگی کشوری که با 35 سال سابقه بازنشسته میشوند 35 روزحقوق دریافت نمایند واین موضوع در صندوق تامین اجتماعی حاکم است یعنی شخصی که 35 سال سابقه دارد 35روزهم حقوق میگیرد
    • مجتبی IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
      6 0
      این آقا که فعال کارگری هست آیا تلاش کرده که این طرح تصویب نشه؟ ما دهه 60ها چرا باید این همه بلا و درد رو تحمل کنیم؟ تا کی؟؟؟
    • مصطفی ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
      5 0
      اون وقت با ۳۵ روز حقوق بازنشسته میشن یا ۳۰ روز حقوق؟
    • حسین ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
      1 1
      هفده ساله که نتوانستند فرمول همسان‌سازی را تهیه کنن فقط به این خاطر که قصد اجرای آن را ندارند هر روز به بهانه اینکه بازنشسته هارا گول بزنند
    • ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
      2 0
      فقط یه تومن که اضافه کردید از۲سال قبل تا دوسال بعدش تو بوق وکرا میزنید.این مبلغ با تورم همترازنیست.گرونی مردم رافلج کرده.بایه حقوق اونوقتا مردم سفرمیرفتن چه داخلی چه خارجی.خونه میخردن.ماشین میخریدن.بچه عروسی میکردن.حالا حقوق یه خرج وخوراک هم نمیشد
    • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
      5 0
      مسئله این است که سوابق بیمه پردازی ملاک است یاسابقه خدمت خیلی از افراد درچند صندوق سابقه بیمه پردازی دارند ولی سازمان های دولتی برای بازنشستگی قبول نمی کنند و این افراد با قانون جدید بسیار متضرر میشوند.ولی اگر کل سوابق بیمه پردازی ملاک باشد قابل قبول تر است
    • علیرضا مهاجر ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
      5 0
      سلام علیکم شایسته است مسیولین جهت خدمت به جوانان و شاغل شدن آنان سنوات ارفاقی برای بازنشسته شدن کارمندان 50 سال به بالا اعمال کنند.