۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۱۷

صفر تا صد خرید یک موتور برق + آشنایی با انواع آن

صفر تا صد خرید یک موتور برق + آشنایی با انواع آن

در این مقاله درباره انواع موتور برق ها و موارد استفاده آنها به صورت مفصل توضیح داده ایم که پیشنهاد می شود تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، از آنجایی که خرید موتور برق به دلیل قیمت بالایی که دارد، کار ریسکی محسوب می‌شود. باید برای انتخاب آن اطلاعات کافی و شفافی داشته باشید. در این مقاله درباره انواع موتور برق‌ها و موارد استفاده آنها به صورت مفصل توضیح داده ایم که پیشنهاد می‌شود تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

برای خرید یک موتور برق مناسب باید فاکتورهایی که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم را در نظر داشته باشید. همچنین کیفیت و قیمت موتور برق نیز اهمیت دارد. شرکت فامکو یکی از مجموعه‌هایی است که می‌توانید با خیال آسوده یک خرید خوب و مناسب از آن داشته باشید.

اول از همه به چیستی موتور برق می‌پردازیم. به زبان ساده، موتور برق دستگاهی است که توسط سوخت، انرژی مکانیکی را به الکتریکی تبدیل می‌نماید. این دستگاه برای مکان‌هایی که برق ندارند و نیاز به روشنایی مداوم و انرژی الکتریکی دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع موتور برق بر اساس سوخت مصرفی

موتور برق‌ها در انواع مختلفی از جمله موتور برق دیزلی، بنزینی و گازی دسته بندی می‌گردد. این موتور برق‌ها با توجه به سوخت مصرفی که دارند توسط عده‌ای از افراد مورد استفاده قرار می‌گیرند.

موتور برق دیزلی: سوخت این موتور برق با مدل بنزینی یکسان است اما موتور برق‌های دیزلی نسبت به انواع بنزینی مصرف برق پایین‌تری داشته و کارایی بهتری دارند. اما صدای موتور برق دیزلی بیشتر از مدل بنزینی است.

موتور برق بنزینی: یکی از پرکاربرد ترین انواع موتور برق است چرا که سوخت آن در دسترس می‌باشد. توجه داشته باشید زمانی که از موتور برق‌های بنزینی استفاده می‌نمایید حتماً آن را در فضای باز قرار دهید تا دچار مسمومیت با گاز دی اکسید کربن نشوید.

موتور برق گازی: هزینه و آلودگی این موتور برق‌ها نسبت به نوع بنزینی کمتر بوده و برای مکان‌هایی استفاده می‌گردند که دسترسی به بنزین ندارند.

صفر تا صد خرید یک موتور برق + آشنایی با انواع آن

موتوربرق برای چه کاربردهایی مناسب است؟ مصارف خانگی یا کارهای صنعتی؟

برای انتخاب یک موتور برق مناسب که بتواند انتظارات شما را به درستی برآورده نماید، بهتر است نوع کاری که باید انجام دهید را در نظر داشته باشید که آیا کار شما صنعتی است یا خانگی؟

برای مصارف خانگی ۵۰۰۰ تا ۷۰۰۰ وات برای برق رسانی کافی است و می‌توان از موتور برق‌های کوچک بنزینی استفاده نمایید. اما برای مصارف صنعتی موتوربرق هایی را انتخاب کنید که به طور متوسط بین ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰ وات را پشتیبانی نماید.

موتور برق بی صدا؛ راه حلی نوین

موتور برق‌ها از انواع دستگاه‌هایی هستند که برای یکسری از مکان و کارها بسیار حیاتی و وجود آنها حتمی است، اما صدای آن نیز ممکن است آزاردهنده باشد. موتور برق بی صدا به دلیل صدای کم، خریداران زیادی دارد و به عنوان یک گزینه مناسب برای مصارف خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بهترین موتور برقی که می‌توان برای باغ استفاده کرد، چیست؟

برای مصارفی همانند باغات یا موارد کشاورزی که برای سیستم‌های آبیاری، تامین آب از چاه، تامین روشنایی و غیره توصیه می‌شود تا از موتور برق‌هایی با سوخت دیزل استفاده نمایید. این موتور برق به دلیل مصرف سوخت کمی که دارد، کم هزینه تر می‌باشد. همچنین تعمیرات و نگهداری این نوع موتور برق کار ساده‌تری است.

صفر تا صد خرید یک موتور برق + آشنایی با انواع آن

برای نگهداری موتور برق باید چه نکاتی را رعایت کرد؟

در این قسمت درباره نکات ایمنی برای نگهداری موتور برق‌ها توضیح می‌دهیم که توصیه می‌شود همراه ما باشید.

عدم نصب کردن موتور برق ثابت در نزدیکی خانه‌ها: موتور برق‌هایی که به شکل ثابت نصب می‌شوند به دلیل تولید کردن دی اکسید کربن و سمی بودن این گاز، در محیط‌های رو بسته یا در نزدیکی خانه‌ها نصب نمی‌شوند. فاصله نصب باید حداقل در ۶ متری از خانه باشد.

خنک نگه داشتن دستگاه: یکی از نکاتی که باعث می‌شود تا موتوربرق باعث احتراق گردد، آن است که بنزین را در موتور داغ بریزید. برای اینکه این مورد اتفاق نیفتد، اجازه دهید تا دستگاه خنک گردد.

زمان تمام شدن سوخت موتور برق را در نظر داشته باشید: دقت داشته باشید که هر وقت سوخت مخزن موتور برق تمام شد حتماً به سرعت آن را پر کنید.

میزان روغن و فلیترها را به دقت بررسی نمایید: بیشتر موتور برق‌ها تقریباً هر ۲۵ ساعت یکبار نیاز به تعویض دارند. بنابراین برای طولانی‌تر شدن عمر موتوربرق ها به این نکته توجه داشته باشید.

روشن کردن دستگاه هر چند وقت یکبار: اگر استفاده مداومی ندارید، بهتر است در فواصل ۳ ماهه دستگاه را روشن نمایید. برررسی کردن این مورد باعث می‌شود تا هر چند وقت یکبار عملکرد موتور به درستی انجام گیرد.

موتوربرق را باید هر چند وقت یکبار سرویس کرد؟

سرویس‌های دوره‌ای باید هر ۶ ماه یکبارانجام گیرند. در هنگام سرویس‌های دوره‌ای قطعات و اجزای موتور برق را بررسی نمایید و میزان آب و روغن و سوخت دستگاه باید مورد بررسی قرار گیرد.

کلام آخر

در این مقاله درباره موتور برق، نکات استفاده، نگهداری، انواع و کاربردهای آن صحبت کردیم. اگر قصد خرید موتور برق را دارید و می‌خواهید با توجه به نوع مصرفتان موتور برقی را تهیه کنید که عمر طولانی داشته باشد، حتماً از مراکز معتبر خرید نمایید. هایپر صنعت فامکو ارائه دهنده انواع موتور برق‌های مختلف، آماده خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز است.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6218493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha