۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۱۶

ساخت فیلم انگلیسی زبان؛

فیلمنامه ناتمام برناردو برتولوچی کامل شد/ ارایه در جشنواره تورنتو

فیلمنامه ناتمام برناردو برتولوچی کامل شد/ ارایه در جشنواره تورنتو

با تکمیل فیلمنامه ناتمام برناردو برتولوچی، این پروژه انگلیسی زبان در جشنواره تورنتو برای یافتن شریک تولید ارایه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، ایلاریا برناردینی و لودویکا رامپولدی، فیلمنامه‌نویسان ایتالیایی، پروژه ناتمام برناردو برتولوچی را به پایان رساندند. برتولوچی پیش از درگذشت در حال نوشتن فیلمنامه «اتاق اکو» بود که نیمه‌تمام مانده بود.

«ایندیگو فیلمز» کمپانی تهیه فیلم ایتالیایی سال ۲۰۱۸ امتیاز این فیلم بلند درام را به دست آورد و اکنون این پروژه در حال توسعه است و سعی دارد بتواند شرکای تولید مشترکی در جشنواره فیلم تورنتو به دست آورد.

برناردینی نویسنده سریال ایتالیایی «بدن آزاد» و رامپولدی نویسنده درام گانگستری «گومورا» که اولین پیش‌نویس فیلمنامه «اتاق اکو» را با برتولوچی نوشته بودند، در نهایت فیلمنامه را به پایان رساندند.

کارولینا ایورو در حال تولید این فیلم بلند با بودجه ۶ میلیون دلاری به زبان انگلیسی است. داستان این فیلم درباره یک تهیه کننده موفق موسیقی است که با اعتیاد دست و پنجه نرم می‌کند و آشنایی او با لیلا، فیزیوتراپیستی پرشور و در عین حال مرموز، مسیر زندگی‌اش را تغییر می‌دهد.

تاکنون درباره انتخاب بازیگران این فیلم تصمیمی گرفته نشده، زیرا مذاکره برای انتخاب کارگردان ایتالیایی برای این پروژه هنوز به پایان نرسیده است.

برناردو برتولوچی که سال ۲۰۱۸ در ۷۷ سالگی درگذشت کارگردان فیلم و فیلم‌نامه‌نویس ایتالیایی و از کارگردانان نئورئالیست ایتالیاست. وی سال ۱۹۶۱ به عنوان دستیار اول پیر پائولو پازولینی در فیلم «آکاتونه» با او همکاری کرد. از وی به عنوان آخرین بازمانده از نسل کارگردانان بزرگ سینمای ایتالیا که فیلم‌هایشان در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ میلادی تاثیری آشکار بر دنیای سینما گذاشتند، نام برده می‌شود. وی که زمانی شاگرد ژان لوک گدار بود، سال ۲۰۰۷ شیر طلایی جشنواره ونیز را دریافت کرد و سال ۲۰۱۳ ریاست هیئت داوران این جشنواره را برعهده داشت. آخرین فیلم وی، درام نوجوانانه «من و تو» سال ۲۰۱۲ در بخش غیر رقابتی جشنواره فیلم کن نمایش داده شد.

کد خبر 6218594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha