۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۲۶

صادرات تخم مرغ خوراکی و نطفه دار به افغانستان

صادرات تخم مرغ خوراکی و نطفه دار به افغانستان

امروزه کالاهای زیادی به افغانستان صادر می شود تا این کشور بتواند نیازهای اساسی جامعه خود را برطرف کند که صادرات تخم مرغ به افغانستان را می توان یکی از اصلی ترین این کالاها دانست.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، صادرات تخم مرغ خوراکی و نطفه دار به افغانستان با توجه به جمعیت رو به رشد این کشور و نیاز به فراورده‌های دامی و پروتئین و موقعیت بد جغرافیایی که دارد می‌تواند یکی از بازارهای پر پتانسیل و پر رونق محسوب شود که در نتیجه باعث سود برای صادر کننده و وارد کننده از این محصول است. امروزه کالاهای زیادی به کشور افغانستان صادر می‌شود تا این کشور بتواند نیازهای اساسی جامعه خود را برطرف کند که صادرات تخم مرغ به افغانستان را می‌توان یکی از اصلی ترین این کالاها دانست، این صادرات در ابعاد بزرگ و با اهداف مختلفی از کشور ایران به مقصد افغانستان صادر شده و باعث ایجاد روابط با کیفیت اقتصادی و تجاری می‌شود. صادرات تخم مرغ از کشور ایران نه تنها به کشور افغانستان بلکه به عمده کشورهای هم جوار مانند کشور قطر، عراق، تاجیکستان، عمان، ترکمنستان، قزاقستان، قرقیزستان، ارمنستان، روسیه، ازبکستان و دیگر کشورها انجام شده و باعث ایجاد رونق در بازارهای پرسود برای صادرکننده و وارد کننده می‌شود.

صادرات تخم مرغ به افغانستان می‌تواند با اهداف مختلفی از جمله تخم مرغ خوراکی و تخم نطفه دار مرغ انجام شود که هر یک از این محصول‌ها برای صادر شدن دارای شرایط و قوانین خاصی بوده و مجوزهای مربوط به خود را دارند که صادر کننده باید از آنها مطلع بوده و طبق همان قوانین اقدام به صادر کردن مجوزها شود.

دولت ایران با توجه به اینکه با صادرات تخم مرغ از کشور به دیگر کشورهای خاورمیانه آسیبی به ذخایر ژنتیکی در کشور وارد نشده و به افزایش درآمد دلاری کشور کمک می‌کنند، قوانین آسان‌تری برای این کار قید کرده است اما اگر شما بخواهید دام زنده کشور و گله مادری را از کشور خارج کنید خواهید دید که نه تنها برای این کار مجوزی صادر نمی‌شود بلکه با شما به قاطعیت برخورد خواهد شد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه صادرات تخم نطفه دار مرغ رأس ۳۰۸ چهار منفی گوشتی و آرین گوشتی و کاب گوشتی و آرین پلاس گوشتی با کارشناسان شرکت رویال طیور در تماس باشید و یا به آدرس مندرج سایت مراجعه کنید.

https://royaltoyur.com/
۰۹۱۴۶۷۷۲۳۹۵
۰۹۱۴۵۱۳۹۵۳۸
۰۹۱۴۵۱۳۹۵۳۹

مراحل صادرات تخم مرغ

تحقیق در مورد نیاز بازار و انتخاب محصول

قبل از هر چیز باید نسبت به نیاز بازار کشور مقصد آگاهی پیدا کرده و با توجه به آن محصول مورد نظر را انتخاب کنیم که می‌تواند صادرات تخم مرغ خوراکی، صادرات تخم نطفه دار مرغ گوشتی، تخم نطفه دار مرغ تخم گذار و یا فراورده‌های تخم مرغ مانند پودر آن باشند. شناخت بازار، رقبای تجاری، قوانین تجارت در کشور مقصد و قیمت از مهمترین موضوعات مورد تحقیق است.

صادرات تخم مرغ خوراکی و نطفه دار به افغانستان

صدور مجوز جهت صادرات

بعد از انتخاب نوع تخم مرغ باید برای صدور مجوزهای مربوطه اقدام نموده و مجوزهای لازم را از جهاد کشاورزی و دیگر ادارات مربوطه دریافت کنید. این مجوزها شامل می‌شوند از استانداردهای بهداشتی، مقررات قرنطینه و دامپزشکی و پرداخت تعرفه‌های گمرکی، کارتن‌های ۷ لایه لمینت و پالت بندی کردن بار، پرنت تاریخ انقضا و تولید

آماده سازی و بسته بندی تخم مرغ

بعد از گرفتن مجوزها باید تخم مرغ‌های آماده شده را در بسته بندی‌های شکیل و تمیز طبق خواسته مشتری بسته بندی کرده و برچسب کنید، این کار باید محتاطانه انجام شود تا آسیبی به تخم مرغ‌ها نرسیده و از کیفیت آنها کاسته نشود.

حمل و نقل تخم مرغ

ماشین حمل تخم مرغ باید دارای ویژگی‌های خاصی از جمله یخچال باشند تا تخم مرغ‌ها در مسیر دچار آسیب نشده و خراب نشوند در حمل تخم مرغ تمامی تخم مرغ‌ها داخل کارتن‌های ۷ لایه و شانه‌های رنگی گذاشته شده و بسته بندی می‌شوند.

ترخیص تخم مرغ از گمرک

بعد از بارگیری ماشین حمل راهی شده و به گمرک کشور افغانستان می‌رسد در این مرحله شما با ارائه مدارک مربوطه و مجوزها صادر شده، کالای خود را ترخیص کرده و به مقصد مورد نظر در کشور همسایه یعنی افغانستان می‌رسانید.

صادرات تخم مرغ خوراکی و نطفه دار به افغانستان

صادرات تخم مرغ زینتی به افغانستان

از دیگر محصولاتی که می‌توان جهت صادرات به کشور افغانستان روی آن مانور داد تخم مرغ زینتی است، مرغ‌هایی که به منظور دیگری جز تولید تخم مرغ و یا فراورده‌های گوشتی باشد را مرغ زینتی می‌گویند مانند مرغ برهما، کوشین، لاری و فونیکس. از دیگر پرندگان که در کشورهای دیگر می‌تواند دارای بازارهای تجاری خوبی باشد می‌توان به تخم نطفه دار طوطی سانان از جمله تخم نطفه دار کاکادو، تخم نطفه دار طوطی ماکائو و تخم نطفه دار کاسکو اشاره نمود. این پرندگان با زیبایی خاص و قیمت بالایشان می‌توانند مشتریان زیادی داشته باشند. تجارت تخم نطفه دار بوقلمون، شترمرغ و طاووس نیز می‌تواند از گزینه‌های ایده آل جهت صادرات به کشورهای مختلف باشد.

جمع بندی

صادرات تخم مرغ می‌تواند یکی از بهترین فرصت‌های تجاری محسوب شود اما آگاهی از چالش‌ها، قوانین و الزامات قانونی مربوط به کشور مبدا و مقصد در موفق بودن این امر تأثیر بالایی دارد. اگر شما نیز قصد تجارت این محصول را دارید بهتر است با تمام نکات ریز و درشت آن اشنا شده و با رعایت این نکات، انتخاب شرکای تجاری معتبر و با تجربه رعایت قوانین و بهداشت و ایمنی اقدام به تجارت تخم مرغ در انواع مختلف کنید.

کد خبر 6218648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha