۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۲۸

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اردستان:

۱۱ درصد جمعیت اردستان عضو شرکت‌های تعاونی هستند

۱۱ درصد جمعیت اردستان عضو شرکت‌های تعاونی هستند

اردستان-رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اردستان گفت: در سال جاری ۱۱ درصد جمعیت شهرستان اردستان عضو تعاونی‌ها هستند که رشد یک درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید نقوی ظهر یک‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هفته تعاون سال جاری از شانزدهم تا بیست و دوم شهریور ماه با شعار تعاون، تبلور مشارکت مردمی بوده و اولویت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان فعال کردن و احیای تعاونی‌های راکد در راستای ایجاد اشتغال پایدار است‌.

وی افزود: برنامه‌های هفته تعاون سال جاری در شهرستان شامل عطرافشانی مزار شهدا، افتتاح دفتر انجمن صنفی کارگران ساختمانی و خانه کارگر شهرستان اردستان، میز خدمت و بازدید از شرکت‌های تعاونی و مسابقات ورزشی تکواندو است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان تصریح کرد: سال گذشته ده درصد جمعیت شهرستان عضو شرکت‌های تعاونی بودند اما طبق آمار جدید در سال جاری ۱۱ درصد جمعیت شهرستان عضو تعاونی‌ها هستند که رشد یک درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

نقوی بیان کرد: شرکت‌های تعاونی با ظرفیت‌هایی که داشتند در شهرستان اردستان ۲۰۰۰ فرصت شغلی را فراهم کردند که بیشتر این شرکت‌ها در زمینه خدمات کشاورزی، صنعت و خدمات هستند.

وی ادامه داد: بیشتر تعاونی‌های شهرستان اردستان در حوزه کشاورزی فعالیت دارند و درصد بالاتری را نسبت به دیگر بخش‌ها به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اردستان خاطرنشان کرد: در سال جاری سه شرکت تعاونی در حال راه‌اندازی هستند که این‌ها باعث ایجاد اشتغال پایدار و مولد در شهرستان می‌شوند.

نقوی اضافه کرد: تعداد تعاونی‌های شهرستان در سال‌گذشته ۱۷۰ تعاونی بوده که در سال جاری این آمار به ۱۷۲ تعاونی رسیده و بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از جمعیت شهرستان عضو شرکت‌های تعاونی هستند.

وی گفت: برای فعال کردن تعاونی‌های راکد ابتدا با هیأت مدیره جلسه گرفته و موارد را مطرح می‌کنیم بیشتر شرکت‌های تعاونی در شهرستان مشکل مدیریتی دارند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اردستان یادآور شد: درصورتی که دو سوم اعضا از شرکت تعاونی شکایت کنند یا بازرس تخلفات مربوطه را اعلام کند پروانه آن ابطال می‌شود.

کد خبر 6218665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha