۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۲۴

استاندار ایلام:

۱۲ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های ایلام هزینه شد

۱۲ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های ایلام هزینه شد

ایلام-استاندار ایلام گفت: ۱۲ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های ایلام هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام صبح روز یکشنبه در نشست با دستگاه‌های اجرایی استان با قدردانی از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، گفت: فرایند انتخاب و برگزیده شدن مدیران توسط مدیر این سازمان ارایه شد.

وی افزود: خوشبختانه اربعین امسال اربعینی باشکوه بود و طبق گفته مسئولان متولی در کنگره اربعین‌حسینی تقریباً ۵۰ درصد زوار و مترددین از شهر مهران عبور کردند. از ابتدای صفر تاکنون ۳میلیون و ۳۲۸ هزار و ۹۰۳ نفر از مرز مهران تردد کردند.

نماینده عالی دولت در استان ایلام ادامه داد: سفری ارزان، راحت، ایمن و عزتمند که مدنظر دولت سیزدهم و چهاردهم بود خوشبختانه محقق شد که این اربعین و سفر جمعی زائران عتبات عالیات، زمینه‌ساز تشکیل تمدن نوین اسلامی و ظهور امام عصر (عج) است.

وی با بیان این‌که مهران ۳۰ هزار نفری بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر متردد را بدرقه کرد، گفت: در اربعین، روزانه با زوار گفتگو داشتیم که در این گفتگوها زوار عتبات عالیات از خدمات ارایه شده رضایت داشتند. از همه کسانی که با جان و دل پای‌کار آمدند و زمینه‌ساز سفری ارزان، راحت، ایمن و عزتمند بودند قدردانی می‌کنیم.

وی با ذکر این نکته که فراهم کردن امنیت، بهداشت، حمل و نقل، آب و غذا و سفری ایمن برای بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار متردد کار آسانی نیست، تصریح کرد: امسال خوشبختانه بیش از ۵۰ درصد تصادفات و سوانح جاده‌ای در استان در مقایسه با سال گذشته کاهش پیدا کرد و کمیته‌های ۱۹ گانه ستاد اربعین‌حسینی استان با همه توان پای‌کار بودند.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: با وجود داشتن ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق امنیت برقرار بود که در این راستا از سپاه و بسیج و فراجا و مرزبانی و همه نیروهای امنیتی و انتظامی قدردانی داریم. همچنین فرمانداران و ستاد اربعین و ائمه‌جمعه و مدیران، موکب‌داران و اصحاب رسانه و صدا و سیما تلاش زیادی کردند و قدردان همه آن‌ها نیز هستیم.

نماینده عالی دولت در استان ایلام با اشاره به توسعه پارکینگ‌ها طی سال گذشته در مهران، گفت: ۷۸ درصد زوار با وسایل شخصی به مهران آمدند و این به دلیل افزایش ظرفیت پارکینگ‌ها بود.

وی با اشاره به این‌که مبالغ هزینه شده در اربعین به دستگاه‌های نظارتی، امنیتی و اطلاعاتی ارسال شده است، گفت: بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان طی حدود سه سال گذشته برای زیرساخت‌ها و راه‌های اربعین در استان هزینه شد و به‌صورت مستند و مکتوب در یک کتابچه ارایه گردید.

بهرام‌نیا با اشاره به ساخت و تکمیل تونل بزرگ کبیرکوه بعنوان آرزوی دیرینه مردم استان به ویژه دو شهرستان آبدانان و دره‌شهر، گفت: این تونل با طول بیش از ۷ کیلومتر با توجه به قولی که به مردم داده بودیم در ایام اربعین به‌صورت موقت زیر بار ترافیک رفت. برای این تونل تا قبل از دولت سیزدهم ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه شده بود اما در دولت سیزدهم ۲ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است و تا تکمیل کامل به حدود ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر (جمعاً حدود ۲ هزار و ۹۰۰ هزار میلیارد تومان) نیاز دارد.

وی با اشاره به این‌که برخی روزها بیش از ۲۴۰ هزار نفر زائر از مرز مهران تردد می‌کردند و هیچ مشکلی در تامین غذا و آب و حمل و نقل و بهداشت نداشتیم، گفت: نتیجه هم‌دلی مدیران و مردم بار دیگر ثابت کرد که استان ایلام پایتخت خادمان زوار سیدالشهداء (ع) است.

کد خبر 6218667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سعید US ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
      0 0
      حضرت والا به جاده مرگ بین دهلران اندیمشک هم نگاهی بیندازید