۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۰۱

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس:

۹۱۳ هزار تن گندم از کشاورزان فارس خریداری شد

۹۱۳ هزار تن گندم از کشاورزان فارس خریداری شد

شیراز- رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: ۹۱۳ هزار تن گندم از کشاورزان فارس خریداری شده که از نظر میزان خرید تضمینی این استان در رتبه چهارم کشور را کسب کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی دهقان پور صبح امروز در حاشیه بازدید از مرکز خرید گندم در فارس با بیان اینکه ۹۱۳ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که از نظر میزان خرید تضمینی استان فارس رتبه چهارم کشور را کسب کرده است، گفت: تولید گندم سال زراعی جاری در مقایسه با پارسال ۹ درصد کاهش داشته است.

وی علت کاهش میزان عملکرد محصول گندم را پراکنش‌های نامناسب فصل پاییز و زمستان دانست و ادامه داد: این بارش‌های نامناسب باعث خسارت ۳۰ تا ۱۰۰ درصدی به مزارع گندم استان فارس شد.

دهقان‌پور در ادامه با بیان اینکه تاکنون از ۱۶.۳ هزار میلیارد تومان مطالبات گندم کاران استان فارس ۱۳.۳ هزار میلیارد تومان پرداخت شده است، اضافه کرد: پیگیری‌های لازم برای پرداخت مابقی مطالبات ادامه دارد و امید است تا پایان شهریور ماه پرداخت مطالبات گندم کاران به صورت کامل انجام شود.

وی با اشاره به اینکه عملیات برداشت گندم در استان فارس با استفاده از حدود هزار و ۲۵ دستگاه کمباین سبک و سنگین انجام شده است، گفت: ۱۳۸ مرکز خرید گندم در سال زراعی جاری، خرید گندم را در استان پهناور فارس بر عهده داشته‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از برنامه‌ریزی برای کشت ۴۲۰ هزار هکتار گندم در سال زراعی آینده در این استان خبر داد و گفت: اقدامات لازم برای تأمین بذر، کود، سموم و ماشین آلات لازم برای کشت مکانیزه در استان فارس انجام شده است.

کد خبر 6218676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
      0 0
      خریداری نه ، باجگیری شد . چون هنوز پولش رو ندادید