۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۳۶

رییس اداره منابع طبیعی بوکان خبر داد؛

آتش سوزی در بیش از ۵۰۰ هکتار از مراتع شهرستان بوکان

آتش سوزی در بیش از ۵۰۰ هکتار از مراتع شهرستان بوکان

ارومیه - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان گفت: امسال ۵۰۰ هکتار از مراتع این شهرستان طعمه حریق شده و این آتش‌سوزی‌ها در مجموع ۵۰ میلیارد ریال به مراتع منطقه خسارت وارد کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل عبدالله‌وند افزود: بیشتر این آتش سوزی‌ها در اثر سهل‌انگاری و بی‌تفاوتی کشاورزان، چوپان‌ها و رهگذران و بیشتر در مناطق کوهستانی و سخت‌گذر این شهرستان روی داده و در بسیاری از موارد با توجه به سختی مسیر امکان استفاده از خودروهای آتش‌نشانی وجود نداشت.

وی اظهارکرد: در بسیاری از موارد آتش‌سوزی در مراتع، جوامع محلی و بهره‌برداران مراتع در کنار نیروهای یگان حفاظت و آتش نشانی در زمینه مهار آتش و جلوگیری از گسترش آن نقش مهمی داشتند.

عبدالله وند گفت: هر گاه مراتع طعمه حریق می‌شود علاوه بر اینکه بذر بسیاری از گیاهان در این منطقه از بین می‌رود، زیان‌جبران ناپذیری به برخی بوته‌ها و درختچه‌ها نیز وارد شده و ترکیبات و مواد آلی خاک نیز تغییر پیدا می‌کند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بوکان، از مردم و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده تخریب منابع طبیعی و قاچاق هرگونه فرآورده‌های جنگلی و مرتعی توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب مراتب را با شماره ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

کد خبر 6218690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha