۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۴۳

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان:

یک میلیون تردد در جاده‌های استان سمنان ثبت شد

یک میلیون تردد در جاده‌های استان سمنان ثبت شد

سمنان- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از ثبت یک میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان طی روزهای دهم الی شانزدهم شهریورماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، احسان منصور کیایی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی راهداری استان سمنان از ثبت یک میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان طی روزهای دهم الی شانزدهم شهریورماه سال جاری یا همان تعطیلات پایانی ماه صفر خبر داد.

وی با بیان اینکه محور گرمسار به سمت آرادان پرترددترین محور استان سمنان طی این روزها بوده است، افزود: پرترددترین روز نیز در مسیر مشهد به واسطه تردد زائران رضوی از محورهای مواصلاتی استان سمنان نیز دوازدهم شهریورماه بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان با بیان اینکه در این روز به تنهایی دو و نیم برابر یک روز عادی در استان سمنان تردد صورت گرفته است، تاکید کرد: متوسط تردد ساعتی در محورهای ورودی استان در دوره پیک سفر نزدیک به سه هزار تردد بوده است.

کیایی با بیان اینکه میانگین ترددها در این بازه زمانی در حدود ۱.۵ برابر میانگین ترددهای ۵ ماهه ابتدای امسال بوده است، تاکید کرد: در بازه زمانی دهم تا شانزدهم شهریورماه سال جاری همچنین خودروهای سه استان تهران مازندران و خراسان شمالی بیشترین تخلفات ثبت شده را داشته‌اند.

وی همچنین به آمار تخلفات جاده‌ای ثبت شده خودروهای غیر بومی استان سمنان توسط سامانه‌های هوشمند جاده‌ای استان اشاره کرد و گفت: بیش از ۷۰ درصد تخلفات به تنهایی مربوط به پلاک خودروهای سه استان تهران مازندران و خراسان شمالی بوده و خودروهای با پلاک استان تهران با سهم ۳۵ درصدی بیشترین تخلفات را داشته‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان اضافه کرد: خودروهای با پلاک استان مازندران با ۲۵ درصد و خودروهای با پلاک استان خراسان شمالی نیز با ۱۲ درصد بعد از رانندگان تهرانی به ترتیب بیشترین تخلفات ثبت‌شده را در این بازه زمانی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه بیشترین تخلف سرعت غیرمجاز در محور میامی-سبزوار و بالعکس رخ داده اظهار کرد: این محور در محدوده تردد یوزپلنگ آسیایی قرار داشته و سرعت مجاز در آن ۹۰ کیلومتر بر ساعت تعیین شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از سمنان به عنوان استان بین‌الحرمین ایران اسلامی نام برد و گفت: قرار گرفتن استان بین دو استان قم و خراسان رضوی از یک سو و وجود بخشی از کریدور مهم شمال -جنوب در استان سبب شده که محورهای استان سمنان در دوره‌های مختلف و از جمله در دوران پیک سفرها از شلوغ‌ترین راه‌های کشور باشند.

وی با اشاره به تردد میلیونی زوار حرم رضوی از جاده‌های استان گفت: بیش از ۶۵۰ کیلومتر از محور پرتردد تهران-سمنان-مشهد در استان سمنان واقع شده است و بر اساس آمار سالانه افزون بر ۲۰ میلیون زائر از محورهای این استان تردد می‌کنند.

کد خبر 6218703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha