۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۱۵

عضو شورای شهر اصفهان:

فضای اقتصادی غرفه‌های میدان امام علی(ع) فعالیت چندانی ندارد

فضای اقتصادی غرفه‌های میدان امام علی(ع) فعالیت چندانی ندارد

اصفهان-عضو شورای شهر اصفهان گفت: داستان پرغصه مدیریت میدان امام علی(ع) ادامه دارد و هنوز فضای اقتصادی غرفه‌های آن فعالیت چندانی ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید نادرالاصلی پیش از ظهر یکشنبه در نطق میان دستور یکصد و چهل و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به عملکرد شورای شهر و مسائل و مشکلات این شهر اظهار کرد: سیاری از مواردی که تاکید کردیم مصوبه داشتیم و نتیجه‌ای جز حرف نداشت و گذشت اما ما ماندیم و انبوهی از آرزوهایی که می‌توانست عملی شود و نشد، ما گفتیم و اصرار هم کردیم و شرح آن در مکتوبات آن در مذاکرات جلسات کمیسیون‌های تخصصی و تلفیق وجود دارد.

وی طرح‌های بزرگی مانند بزرگراه شهید چمران، حل مشکل ترافیکی آن، پل شهیدان طیاره، زیرگذر و روگذر حصه، مساجد و نمازخانه‌های پارکی و …، تحت عناوین مختلف چشمه‌های نورانی و فانوس‌های درخشان که اخیراً هم مورد بعضی از تعرضات قرار گرفته و در نهایت محله‌های کم برخوردار که اخیراً به پروژه‌های محله محور تغییر نام پیدا کرده است را از جمله مسائل مطرح شده در شورا عنوان کرد و افزود: در دوره ششم شورا به موضوعات مهمی توجه شد که صرف نظر از میزان موفقیت‌ها به چند مورد از آن اشاره و به اختصار می‌پردازیم.

عضو شورای شهر اصفهان خاطرنشان کرد: مسئله اصلی و اولیه شهر اصفهان که به لسان بزرگان کشور هم آمده است مسئله آب است که امروز به سرانجام‌های بسیار خوبی رسیده است، از دوستانمان در شورا توقع و انتظار همراهی و همیاری را داریم که در آنچه که این اتفاقات در این دو سه سال اخیر رخ داده است در دوره آینده مدیریتی استان و کشور هم دنبال بشود و اصفهان بالاخره بعد از بیست و چند سال از مشکل خشکسالی و خشکی زاینده رود نجات پیدا کند.

وی حمل و نقل را از دیگر موارد برشمرد و گفت: اهتمام جدی که به توسعه ناوگان اتوبوسرانی و تجهیز و تعمیر و خرید که در حد وسع پیگیری مطالبه و اقدام شده است ولی به دلیل برخی بدعهدی‌ها که تاکنون میزان وسایل مورد نیاز برای حمل و نقل روان، آسان، پر سرعت، ایمن و با لحاظ مسائل زیست محیطی هنوز فراهم نشده است که مصوبه امروز هم الحمدالله بسیار عالی بود و البته تلاش سخت برای اجرای طرح خط ۲ مترو که علی رغم سرعت کاستی‌های فراوانی به خصوص در حوزه تأمین منابع مالی وجود دارد که بماند برای فرصت دیگر.

نادرالاصلی افزود: تاکسیرانی و خدمات حمل و نقلی بخش خصوصی و مهم‌تر از همه برقی‌سازی ناوگان که عملاً به صورت کامل معطل مانده است. از فعالان این حوزه علم آمادگی کردند و کمتر به آنها توجهی شد. شهر ناسالم محیط زیستی اصفهان نیازمند تدبیر جدی است.

وی با بیان اینکه در حوزه عمران تلاش‌های فراوانی صورت گرفته است، گفت: به خصوص در تکمیل حلقه چهارم حفاظتی و جدیت و تلاش ویژه و همین جان جا دارد موضوع پل صاحب روضات و اتفاقی که افتاد که بر اساس گزارشی که همه کارشناسان دادند در این مورد اتفاق خلافی رخ نداده ولی شرایطی رقم خورد که مشکلاتی را ایجاد کند و کار جهادی دو سه روزه‌ای که دوستان ما در حوزه سازمان عمران برای رفع این مشکل انجام دادند انصافاً جای سپاس و تشکر ویژه دارد.

عضو شورای شهر اصفهان گفت: در مورد سایر وظایف حوزه شهری هم کلام و سخن بسیار است که البته توأم با تلخی‌هاست ما عرض می‌کنیم در حوزه بحث خدمات شهری و نظافت کوچه‌ها و معابر مخصوصاً کوچه‌ها وضعیت خوبی هم در حوزه نظافت و هم در حوزه جمع‌آوری زباله‌ها نیست. اما در این فرصت می‌خواهم از نارضایتی‌ها و اقدامات فراوان انجام نشده که عموماً از نسل‌های قبلی مدیریت شورا و شهر باقی مانده است و ما می‌توانستیم با ادعای تجربه و اشراف لازم به کار مدیریت شهری بخش‌های مهمی از آنها را برطرف می‌کردیم و نکردیم و ماند برای عمل نشدن در هیچ دوره‌ای شاید.

وی یادآور شد: داستان پرغصه مدیریت میدان امام علی علیه السلام و حل معضلات اجتماعی مالکیت اقتصادی و تجاری را همه بر حلش اذعان داشتیم ولی عملکرد بخشی ما را از باز کردن گره‌های آن غافل کرد و همین امروز ملاحظه می‌کنیدچه خانواده‌هایی که ادعای متضرر شدن در واگذاری دارایی خود در بیش از ۱۰ سال پیش دارند و کسی پاسخگویی به آنها ندارد و آه و ناله و نفرین آنها برقرار است و هنوز فضای اقتصادی غرفه‌های آن فعالیت چندانی ندارد.

نادرالاصلی خاطر نشان کرد: داستان مجموعه پاساژ زرین که موسوم به طلا و جواهر است با باقی ماندن سرمایه عظیمی از شهر که امروز گرفتار برخی از مسائل اداری به خصوص در حوزه میراث فرهنگی شده است شهرداری و مردم و عدم توان در حل مشکلات حقوقی و ساختمان مالکیت آن مسئله بغرنجی شده که نه مشارکت‌های شهرداری نه حقوقی و نه اقتصادی آن نتوانسته کاری از پیش ببرد. هزاران میلیارد سرمایه شهر و شهرداری در آنجا معطل مانده است.

وی گفت: از ابتدای دوره که برای مجموعه بزرگ جهان نما و حل معضلات حقوقی و ملکی و توسعه آن ظرفیت بزرگ اقدام در خود باید انجام شود که البته با یک اقدام که ان شاء الله صرفه و صلاح مردم لحاظ شده باشد بخش هتل آن تعیین تکلیف شد و نمی‌دانیم چه زمانی به اتمام خواهد رسید. دوستان بدانید مجموعه جهان ما، قبل از اینکه برای مالکان ذی حق آن منفعتی داشته باشد و قبل از آنکه محل سهم قبل از آنکه از آن محل سهم شب برای مردم آورده و منفعت داشته باشد بخش‌های فراوانی از آن بعضاً به حیاط خلوت بعضی از افراد و مدیران شهرداری ادارات آن و البته مدیران شهری تبدیل شده‌اند.

عضو شورای شهر اصفهان افزود: ساختمان‌های بسیار بزرگ و موسعی را که در اختیار برخی از قسمت‌ها دادند که خواهش می‌کنم بازدیدی داشته باشید و همچنین ساختمان‌های موسوم به پاساژهای چهارباغ که باز به همین شکل، هیچ استفاده منفعتی و سرمایه‌ای نمی‌شود، همچنین ساختمان موسوم به شورا و ساخت اسکلتی از آهن در بهترین نقطه شهری که بحث آن را مفصل کردم. مجموعه‌ای از طرح‌ها و پروژه‌های متعددی که به دفعات در شورا مطرح، تصویب و بودجه و ردیف اعتباری لحاظ شد ولی ما با این بزرگواران مدیریت در شهرداری چه کردیم؟ و امروز شنیدیم که اجرای زیرگذر حصه هم هوا شد!

وی یادآور شد: حتماً مستحضر هستید داستان زمین موسوم به سردخانه واقع در خیابان شهید اشرفی اصفهانی و آورده چند هزار میلیاردی چه سرانجام پیدا کرد، موضوع زمین محل احداث شهرک موتور سیکلت در خیابان سروش معضلات اجتماعی و ترافیکی سنگین موجود و گرفتاری روز افزون مردم چه اتفاقی رخ داد، وای که داستان گره عجیبی که مدیریت‌های قبلی بر زندگی مردم در مجموعه به نام میدان بهار ایجاد کردند و همگان نیک می‌دانید چقدر پیگیری شده، هر چه شد گویا ما را دوباره به سر خط بازگرداند و مدیریت معظم چون شهرداری که نتواند مسئله‌ای به این کوچکی را حل کند چگونه می‌تواند هزاران میلیارد برای شهر سرمایه بیاورد و برای شهر هزینه بتراشد.

نادرالاصلی خاطر نشان کرد: پروژه‌های موسوم به گل نرگس و خان در منطقه ۱۵ و ۷ و شهید کشوری و فرصت‌های فراوان انجام خدمت به سرمایه‌گذاران، با چراغ سبزهای قانونی برای انبوهی از ساختمان‌های در حال اسکلت رها شده و البته درآمدهای نجومی برای شهر و خدمت رسانی به مردم از معدود مواردی است که از همه مشکلات و همه ظرفیت‌های فراوان که نگفتیم را می‌توان یادآوری کرد.

وی گفت: داستان اراضی موسوم به کشاورزی و زراعی و مسائل مربوط به ظهرآبادی و کمکی خیابان امام خمینی (ره) که هنوز در هاله‌ای از مشکلات هست یا داستان فردوان که شخص تولیت آستان قدس دنبال حل این مسئله هستند، مشکلات زمین‌ها و اراضی اوقافی حصه که کارهای فراوانی شد اما اتفاقی نیفتاد.

کد خبر 6218727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha