۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۰۷

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی:

شرکت های تعاونی از ۲۵ درصد تخفیف معافیت مالیاتی برخوردار می‌شوند

شرکت های تعاونی از ۲۵ درصد تخفیف معافیت مالیاتی برخوردار می‌شوند

اراک- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: شرکت های تعاونی از ۲۵ درصد تخفیف معافیت مالیات بر درآمد برخوردار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، جمشید امیدی ظهر یکشنبه در آئین تجلیل از تعاونی‌های برتر استان مرکزی اظهار کرد: هفته تعاون امسال با شعار «تعاون تبلور مشارکت مردمی» از ۱۶ تا ۲۲ شهریورماه نامگذاری شده است و امروز در راستای ترویج فرهنگ تعاون و تجلیل از تعاونی‌های برتر میزبان تعاونی‌های استان هستیم.

وی با اشاره به فرآیند انتخاب تعاونی‌های برتر استان مرکزی، اظهار کرد: ۱۶ اردیبهشت ماه فراخوان جشنواره انتخاب تعاونی‌ها اعلام شد و از ۲۱ اردیبهشت ماه تا ۲۷ خردادماه مدیران تعاونی‌ها در سامانه جامع هوشمند بخش تعاونی فرصت ثبت نام داشتند و مستندات خود را بارگذاری کردند که در این بازه زمانی ۱۵۹ مدیر شرکت تعاونی برای شرکت در این جشنواره اعلام آمادگی کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بالغ بر ۳۸ درصد رشد اعلام آمادگی مدیران را شاهد بودیم.

امیدی تصریح کرد: از این تعداد شرکت تعاونی ثبت شده در سامانه مذکور، ۱۱۵ شرکت تعاونی موفق شدند تا مراحل انتهایی پیش برود و وارد مرحله ارزیابی و داوری شود.

وی با بیان اینکه نتیجه این بررسی‌ها به دفتر ترویج و تشکیل تعاونی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال شد، گفت: این دفتر با بررسی نهایی، ۶ تعاونی استان مرکزی را به عنوان تعاونی برتر و سه تعاونی را به عنوان تعاونی شایسته تقدیر اعلام کرد.

بهره برداری از ۹ پروژه در هفته تعاون

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی بیان کرد: در هفته تعاون ۹ پروژه با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۲۴ میلیارد تومان و با اشتغالزایی ۱۸۹ نفر افتتاح می‌شود و تسهیلات دریافت شده توسط این پروژه‌ها ۳۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است.

امیدی با اشاره به مزیت تشکیل شرکت‌های تعاونی گفت: شرکت‌های تعاونی از ۲۵ درصد تخفیف معافیت مالیاتی بر روی درآمد برخوردار هستند.

وی ادامه داد: ۱۰۰ درصد درآمد شرکت‌های تعاونی روستایی، عشایری، دانش‌آموزی، کشاورزی، صیادان، کارگری، کارمندی، دانشجویی و اتحادیه‌های آنها، همچنین شرکت‌های تعاونی و اتحادیه‌های مرتبط با فرش دستبافت، صنایع دستی از پرداخت مالیات معاف هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: فرصت استفاده از حداقل ۵ درصد از ذخیره قانونی از سود خالص در راستای افزایش سرمایه شرکت تعاونی نیز برای این شرکت‌ها لحاظ شده و بهره‌مندی از تسهیلات بانک توسعه تعاون از دیگر مزیت‌های تشکیل شرکت‌های تعاونی است.

ثبت ۵۰ شرکت تعاونی در مرکزی طی یکسال اخیر

وی با بیان اینکه طی یک سال اخیر ۵۰ شرکت تعاونی در استان ثبت شد که برای ۱۴۲۶ نفر فرصت شغلی ایجاد کرد و ۱۰۰۹ نفر به عنوان عضو به جامعه تعاونی‌های استان اضافه شد، گفت: در بحث بازدید از تعاونی‌ها و تکمیل فرم نظارتی، ۱۹۹ فرم نظارتی تکمیل شد، ۲۰۹ مورد نظارت بر مجامع تعاونی‌ها انجام گرفت.

امیدی افزود: میزان صادرات تعاونی‌ها معادل ۳۰ میلیون دلار بوده است و طی یک سال اخیر به مشکلات ۴۹ شرکت تعاونی رسیدگی شد و ۲۴ تعاونی در نمایشگاه‌های حضوری فعال داشتند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در خصوص استفاده شرکت‌های تعاونی از تسهیلات تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۱ بیان کرد: بالغ بر ۷۳۰ میلیارد ریال از این تسهیلات به شرکت‌های تعاونی استفاده اختصاص یافت که ۲۱۰ میلیارد ریال مربوط به بخش کشاورزی، ۲۵۰ میلیارد ریال به بخش صنعت، و ۲۷۰ میلیارد ریال نیز مربوط به بخش خدمات بوده است.

وی افزود: سهم استان مرکزی از خط اعتباری دو هزار میلیارد تومانی بانک توسعه تعاون ۴۱ میلیارد تومان بوده است که ۱۵۰ میلیارد تومان آن جذب و ۱۷ شرکت تعاونی از این رقم بهره مند شده اند و در این راستا استان مرکزی رتبه نخست را در اختیار دارد.

امیدی گفت: از محل خط اعتباری سه هزار میلیارد تومانی ۵۵ میلیارد تومان سهم استان مرکزی است که معادل این سهم، شرکت‌ها به بانک معرفی و پرداخت و همچنین در ارتباط با تفاهم‌نامه خط اعتباری هشت هزار میلیارد تومانی نیز که ۱۵۷.۵ میلیارد تومان سهم استان مرکزی بوده است که ۱۸ شرکت تعاونی به همین میزان تسهیلات به بانک معرفی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی بیان کرد: براساس اشتغال ثبت شده در سامانه ملی رصد کشور در سال گذشته، رتبه دوم به استان مرکزی اختصاص یافت و ۱۳ درصد اشتغال ثبت شده مربوط به شرکت‌های تعاونی استان بوده است.

کد خبر 6218762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha