۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۲۴

امکان استفاده دانشجویان از منابع سایر کتابخانه‌ها؛

۱۰ دانشگاه جدید به «فهرستگان» منابع کتابخانه‌های دانشگاهی پیوستند

۱۰ دانشگاه جدید به «فهرستگان» منابع کتابخانه‌های دانشگاهی پیوستند

۱۰ دانشگاه دیگر به فهرستگان منابع کتابخانه‌های دانشگاهی وزارت علوم اضافه شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، دانشگاه‌های ارومیه، الزهرا (س)، خلیج فارس بوشهر، بین المللی امام رضا (ع)، دامغان، گنبد کاووس، حضرت معصومه (س)، علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان، صنعتی کرمانشاه، و هنر شیراز به فهرستگان منابع کتابخانه‌های دانشگاهی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری پیوستند.

پیش از این دانشگاه‌هایی از جمله دانشگاه تهران، علامه طباطبایی و شهید باهنر کرمان نیز به این فهرستگان اضافه شده بودند و در حال حاضر داده‌ها و فراداده‌های متناظر با منابع فارسی کتابخانه‌های ۱۴ دانشگاه کشور به صورت یک‌جا در اختیار جامعه دانشگاهی کشور قرار گرفته است و با افزوده شدن منابع جدید، شمار منابع یکتای موجود در فهرستگان از یک میلیون عنوان عبور کرده است.

علاوه‌براین، دانشگاه‌های متعدد دیگری از جمله شهید بهشتی، تبریز، شاهد، فردوسی مشهد، سمنان، کوثر بجنورد، محقق اردبیلی و غیره؛ با ارائه داده‌ها و فراداده‌های متناظر با منابع کتابخانه‌ای خود به ایرانداک، به زودی به فهرستگان خواهند پیوست.

سامانه فهرستگان منابع کتابخانه‌های دانشگاهی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (اینجا) در اسفند ماه ۱۴۰۲ از سوی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) راه‌اندازی و در دسترس پژوهشگران قرار گرفت.

این سامانه امکان دسترسی کاربران به منابع علمی گوناگون را خواهد داد. این منابع می‌توانند شامل مقاله‌های علمی، کتاب‌ها، گزارش‌‏های تحقیقاتی و منابع دیگر باشند. کاربران می‌‏توانند به صورت آنلاین به این منابع دسترسی پیدا کرده و از محتوای علمی بروز و معتبر استفاده کنند.

همچنین سامانه فهرستگان منابع کتابخانه‌ها امکان جست‏جوی پیشرفته را فراهم می‏‌کند و کاربران می‏‌توانند با استفاده از فیلترها، واژگان‏ کلیدی، نام‌های نویسندگان، موضوعات و دیگر پارامترهای مشخص، جست‏وجوی دقیق‌‏تری انجام دهند و به مطالعه مقاله‌ها و منابع موردنظر خود بپردازند.

کد خبر 6218776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha