۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۳۲

مدیرکل میراث فرهنگی البرز خبر داد؛

فعال سازی ۱۸ کارگاه مرمت آثار تاریخی در البرز

فعال سازی ۱۸ کارگاه مرمت آثار تاریخی در البرز

کرج- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز گفت: ۱۸ کارگاه مرمت بناهای تاریخی از سال گذشته تاکنون در این استان فعال شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رحیم خاکی افزود: در این مدت عملیات مرمت بناهای تاریخی کاخ مروارید، کاخ سلیمانیه، کاروانسرای ینگی امام، پل تاریخی کرج، امامزاده هارون جوستان (ع)، امامزاده زید و رحمان (ع)، محوطه ازبکی، حمام شهرک طالقان و امامزاده احمد و محمود (ع) در دست اقدام قرار گرفته و مرمت تعدادی از آنها پایان یافته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز بیان کرد: امسال با پیگیری‌های انجام شده مطالعات مرمت و حفاظت بافت‌های تاریخی در شهرها و روستاهای استان از جمله کرج، اشتهارد و روستاهای برغان، ورده و گیلیَرد آغاز شده که موضوعی بسیار ارزشمند برای حفاظت از آثار و بافت‌های تاریخی در جای جای استان است.

وی با بیان اینکه ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه میراث‌فرهنگی استان می‌تواند به تحول اقتصاد گردشگری این حوزه کمک کند، گفت: عملیات مرمت کاخ تاریخی شهرستانک توسط بهره بردار بخش خصوصی تاکنون پیشرفت خوبی داشته و تکمیل آن می‌تواند نقش اساسی در رونق گردشگری این منطقه داشته باشد.

خاکی همچنین پروژه اقامتی گردشگری دستکندهای اشتهارد که توسط بخش خصوصی در حال انجام است را پروژه‌ای متمایز در کشور عنوان کرد که می‌تواند تحول اساسی در جذب گردشگران به استان البرز ایجاد کند.

به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز قلعه صمصام از طریق صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی به بخش خصوصی واگذار شده و در مرحله آماده‌سازی طرح مرمت است که پس از این اقدام مراحل اجرایی انجام می‌شود.

کد خبر 6219024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha