۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۲۴

پارک‌های علم و فناوری حلقه واسط دانشگاه‌ها و جامعه هستند

پارک‌های علم و فناوری حلقه واسط دانشگاه‌ها و جامعه هستند

مشاور وزیر علوم و مدیرکل حوزه وزارتی و روابط عمومی گفت:پارک‌های علم و فناوری حلقه واسط دانشگاه‌ها و جامعه هستند و نتایج تحقیقات علمی را به متقاضیان در بخش‌های صنعت و تولید منتقل می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، سید احمدرضا خضری در آیین معارفه معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم و تجلیل از خدمات معاون پیشین گفت: کشور ما نیز همچون بسیاری از کشورهای دنیا علم را برای علم و آموزش را برای آموزش نمی‌خواهد، بلکه باید علم را به سمت اثربخشی در جامعه و پاسخ به نیاز متقاضیان جهت‌دهی کنیم که نقش اصلی را در این حوزه، پارک‌های علم و فناوری بر عهده دارند.

وی افزود: نقش مهم پارک‌های علم و فناوری در ایجاد اشتغال دانش‌بنیان در کشور، تولید ثروت از دانش و ایجاد ارزش افزوده از سرمایه‌های کشور است که نقش بسیار مهمی است و حتی می‌طلبد که چندین دستگاه اجرایی و وزارتخانه در کنار هم برای توسعه این بخش همکاری کنند. همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم در توسعه پارک‌ها در همین راستا قابل ارزیابی است.

مشاور وزیر علوم تأسیس معاونت علمی و فناوری را نشان‌دهنده توجه و تاکید وزارت علوم بر حمایت از پارک‌های علم و فناوری و مدیریت یکپارچه این بخش آموزش عالی کشور است.

وی افزود: با اینکه مدت کمی از تاسیس معاونت فناوری و نوآوری در وزارت علوم می‌گذرد، شاهد اقدامات تحول آفرین و تاثیرگذاری از سوی این معاونت در توسعه زیست بوم فناوری کشور بوده‌ایم.

وی با قدردانی از زحمات سجاد محمد علی‌نژاد معاون پیشین فناوری و نوآوری وزارت علوم و خدمات شایانی که در این مدت انجام داده است؛ گفت: دکتر شهیکی پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان را از نقطه صفر به یکی از برترین پارک‌های علم و فناوری تبدیل کرده‌اند و قطعاً برنامه‌های وی در توسعه بیشتر این معاونت نمود پیدا خواهد کرد.

تاکید معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم بر ورود بخش خصوصی به حوزه پارک‌های علم و فناوری

در ادامه این مراسم محمدنبی شهیکی معاون فناوری و نوآوری، اولویت‌های خود را در این معاونت، تقویت حضور بخش خصوصی در پارک‌های علم و فناوری اعلام کرد و گفت: هرجا که شاهد حضور بخش خصوصی و ورود سرمایه غیر دولتی بوده ایم شاهد رشد و توسعه پارک‌ها بوده ایم.

وی افزود: افزایش بودجه پارک‌های علم و فناوری از دیگر اولویت‌های وی در این معاونت است که با کمک سایر ارکان وزارت پیگیری خواهد شد.

شهیکی تاکید کرد: توسعه بخش فب‌لب و گرنت فناوری و همچنین حضور اثرگذار پارک های علم و فناوری در بحث تامین ارزش افزوده راهبردی را در دوره جدید با جدید ادامه می دهد.

امیدواری معاون فناوری سابق به آینده این معاونت

سجاد محمدعلی نژاد معاون پیشین علم فناوری و نوآوری وزارت علوم نیز در این جلسه گفت: انتخاب دکتر شهیکی برای معاونت فناوری نوآوری انتخاب شایسته و مطلوبی است و من با توجه به تجارب وی آینده بسیار روشنی برای معاونت پیش بینی می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۵۹ پارک علمی و ۱۳۶۰۰ واحد فناور و ۱۴۰ هزار نیروی انسانی شاغل، کلیت زیست بوم فناوری را در وزارت علوم تشکیل می‌دهند گفت: امیدوارم که با برنامه‌های جدید دکتر شیهکی شاهد توسعه بیشتر این زیست بوم در آموزش عالی کشور باشیم.

وی در پایان گفت: مهم‌ترین عنصر پیشرفت یک مجموعه نیروی انسانی آن است و من از تمام همکاران خودم در معاونت فناوری و نوآوری قدردانی می‌کنم که تمام پیشرفت‌ها و دستاوردهای معاونت حاصل تلاش آنان بوده است.

کد خبر 6219056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha