۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۲۰:۳۳

استاندار سیستان و بلوچستان مطرح کرد؛

عدالت در توسعه با بهره مندی از ظرفیت تعاونی ها

عدالت در توسعه با بهره مندی از ظرفیت تعاونی ها

زاهدان_ استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بهره‌مندی از ظرفیت تعاونی‌ها منجر به عدالت در توسعه و برنامه‌ریزی صحیح می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کرمی عصر امروز یک شنبه در دیدار با مدیران دستگاه‌های تابعه شورای هماهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سیستان و بلوچستان، جمعی از معاونین و پرسنل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فعالان حوزه تعاون در استان، ضمن تبریک هفته تعاون و عرض خدا قوت به فعالان این بخش، افزود: این خطه پهناور بی‌نظیر از نظر منابع بوده و باید بر روی این ظرفیت‌ها کار انجام و از آنان بهره گرفت، نباید ظرفیت‌ها را از دست داد.

وی با بیان اینکه عدالت از دل برنامه بیرون می‌آید، تاکید کرد: حوزه‌های مختلفی را در عرصه اقتصادی سیستان و بلوچستان فعال کردیم که شامل اقتصاد دریا برای بهره‌مندی از ظرفیت سواحل مکران، اقتصاد کشاورزی، معادن، گردشگری، اقتصاد شهری، اقتصاد تجاری و اقتصاد تجارت می‌شود، در همه این زمینه‌ها تمامی مجموعه‌ها پای کار آورده شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تعاونی‌ها عامل عدالت در توسعه به شمار می‌روند، افزود: تعاونی‌ها، باید در تمامی بخش‌ها نظارت داشته و از ظرفیت‌های خدادادی این استان در عرصه شیلات، کشاورزی، معادن، دریا و صنایع دستی بهره‌مند شوند و با فناوری‌های روز مجهز و رشد یابند.

وی با بیان اینکه برگزاری جلسات متعدد با سران طوایف و سرمایه‌گذاران باید در برنامه کاری تعاونی‌ها قرار گیرد، ادامه داد: با بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها اشتغال و اقتصاد رونق می‌یابد، باید از ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کرد و تعاونی سیستان و بلوچستان با تمامی استان‌ها در ارتباط باشند.

کرمی با بیان اینکه مهارت، آموزش و شکل‌گیری تعاونی‌ها باید تقویت شود، اظهار کرد: نباید دنبال مهندسی معکوس باشیم باید با ایده پردازی و استفاده از ظرفیت‌های استان تولید را رونق دهیم، بنابراین تعاونی‌ها باید پای کار صنایع و تولیدات کارخانه‌ها باشند تا بتوانیم در قالب تعاونی‌ها، توزیع و پرداخت وام‌ها را نیز مدیریت کنیم.

وی افزود: صنایع فرآوری جانبی کارخانجات، یک فرصت برای تعاونی‌ها هست که می‌توانند ضمن ایجاد اشتغال پایدار، نیاز کشور را در بخش‌های مختلف تأمین کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بروکراسی اداری مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده، وظیفه داریم امورات را تسهیل و در بین مردم بوده و مشکلات آنان را جویا و حل کنیم.

شایان ذکر است در ادامه این نشست گزارشی از آخرین وضعیت بخش‌های مختلف مرتبط با تعاون، توسط اعضا، تشریح شد.

کد خبر 6219204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha