۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۲۲:۰۲

رییس شبکه دامپزشکی کاشان خبر داد؛

مایه کوبی ۱۰۰۰ گوسفند بر علیه بیماری آبله در بخش قمصر کاشان

مایه کوبی ۱۰۰۰ گوسفند بر علیه بیماری آبله در بخش قمصر کاشان

کاشان - رییس شبکه دامپزشکی کاشان گفت: ۱۰۰۰ گوسفند و بز بر علیه بیماری آبله در بخش قمصر کاشان مایه کوبی شدند.

سیامک رضوان در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه یکی از مهمترین وظایف شبکه دامپزشکی پیشگیری از شیوع بیماری‌ها در بین حیوانات است، اظهار داشت: بخش عظیمی از غذای روزانه مردم از گوشت حیواناتی مثل گوسفند و بز تهیه می‌شود و بر این اساس این حیوانات باید سالم باشند.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های پیشگیری از شیوع بیماری در دام مایه کوبی است، ابراز داشت: اکیپ‌های بهداشت و مبارزه با بیماری‌های دامی شبکه دامپزشکی کاشان روزانه و به صورت مستمر با حضور در روستاهای شهرستان کاشان نسبت به مایه کوبی دام‌های سبک و سنگین اقدام می‌کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی کاشان با بیان اینکه در این راستا بیش از یک هزار گوسفند و بز در بخش قمصر کاشان مایه کوبی شدند، تصریح کرد: البته این مهم با همکاری دامداران انجام شد که جا دارد از کمک آنها سپاسگزاری کنیم.

وی همچنین از انجام تست مشمشه در باشگاه‌های سوارکاری شهرستان کاشان خبر داد و افزود: مشمشه از خطرناک‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بوده که اسب، قاطر و الاغ از گونه‌های درگیر هستند و حیوانات با تغذیه و شرایط نگهداری نامناسب، حساسیت بیشتری در خصوص میزان ابتلاء به این بیماری دارند.

رضوان خاطرنشان کرد: راه تشخیص این بیماری قبل از ایجاد علائم بالینی، انجام تست سرمی و مالئیناسیون است در شهریورماه امسال از ۶۰ رأس اسب تست مشمشه در باشگاه‌های سوارکاری شهرستان کاشان انجام شده است.

وی گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از وجود بیماری در منطقه مشاهده نشده است؛ لذا در راستای تداوم روند پیش رو، از متصدیان باشگاه‌های سوارکاری و مالکین اسب‌ها درخواست می‌گردد نسبت به رعایت ضوابط بهداشتی - قرنطینه‌ای و دریافت مجوز حمل از این اداره در خصوص هر گونه جابجایی اسب‌ها اقدام کنند.

کد خبر 6219217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha