۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۱۸

گروه شهر دوستدار کودک در اصفهان راه‌اندازی شد

گروه شهر دوستدار کودک در اصفهان راه‌اندازی شد

اصفهان -مسئول گروه شهر دوستدار کودک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان از راه‌اندازی مجدد گروه شهر دوستدار کودک شهرداری اصفهان در این معاونت خبرداد.

علیرضا نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به راه‌اندازی مجدد گروه شهر دوستدار کودک در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: گروه شهر دوستدار کودک باهدف پیگیری امور مرتبط در حوزه کودک و نوجوان از سال ۱۳۹۷ به‌عنوان شهرداری پیشرو در کشور و با ابلاغ سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان فعال‌شده است.

وی افزود: در سالهای متمادی، اصفهان عهده‌دار برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به‌عنوان یکی از مصادیق شهر دوستدار کودک بوده است. در سال ۱۳۹۹ و پس از بررسی‌های میدانی و کارشناسی سازمان شهرداری‌ها، نشان شهر دوستدار کودک توسط وزارت کشور و یونیسف به شهرداری اصفهان اعطا شد تا شهر اصفهان با عضویت در شبکه جهانی ابتکار شهر دوستدار کودک یونیسف به‌عنوان اولین شهر رسمی دوستدار کودک ایران و سومین شهر دوستدار کودک خاورمیانه و شمال آفریقا در حوزه بین‌الملل شناسایی شود.

مسئول گروه شهر دوستدار کودک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان تصریح کرد: شهر دوستدار کودک دارای سه بعد ۱. فکر افزاری و سیاست‌گذاری، ۲. سخت افزاری و کالبدی، ۳. نرم افزاری و ترویجی است و عمده اهداف آن سخت افزاری و کالبدی است. نظارت بر طراحی پروژه‌ها در کمیته‌های فنی، توسعه انواع فضاهای بازی کودکان در محلات، توسعه اتاق‌های مادر و کودک، مناسب‌سازی، ایمن‌سازی و ارتقا کیفی فضاهای شهری، ساماندهی بافت‌ها و مراکز موجود مرتبط با کودکان و نوجوانان مانند محلات، محوطه‌های اسباب‌بازی، پارک‌های ترافیک کودکان، کیفی سازی مدارس و مهدهای کودک، شهرهای بازی، خیابان‌ها و نظایر آن از مأموریت‌های اصلی و سخت افزاری شهر دوستدار کودک است که با در نظر گرفتن خواسته‌ها و نیازهای این گروه سنی، در زیرساخت شهر و برنامه‌ریزی شهر موردتوجه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به برخی اقدامات شهرداری اصفهان در راستای تحقق برنامه اجرایی شهر دوستدار کودک اصفهان اظهار کرد: تشکیل شورای اجرایی شهر دوستدار کودک، تدوین و نظارت بر لوایح و ضوابط مرتبط با کودکان و نوجوانان، تشکیل اتاق فکر شهر دوستدار کودک، برگزاری کارگاه‌های تخصصی، تدوین و نظارت بر برنامه‌های سالانه بودجه و طرح‌های جامع و تفصیلی با لحاظ نمودن حقوق کودکان ازجمله اقدامات فکرافزاری و سیاستگزاری شهر دوستدار کودک است. برای انجام مأموریت‌های مورد اشاره، به‌زودی شبکه شهر دوستدار کودک در معاونت‌ها و سازمان‌های مرتبط تشکیل می‌شود.

گفتنی است، مطابق بررسی و ارزیابی‌های کمیته ملی شهر دوستدار کودک کشور و پیرو ابلاغ دستورالعمل شهر دوستدار کودک از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کشور در سال ۱۳۹۷، گروه‌های شهر دوستدار کودک در شهرداری‌ها به‌ویژه کلان‌شهرها تشکیل‌شده است که فعال‌ترین آن‌ها شهرداری‌های تبریز، همدان، اراک و تهران است. همچنین پیش‌ازاین دستورالعمل، شهرداری اصفهان در دی‌ماه ۱۳۹۷ به‌عنوان شهر پیشرو در کشور اولین کنفرانس ملی شهر دوستدار کودک ایران را با مشارکت یونیسف و وزارت کشور برگزار کرد.

کد خبر 6219482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha