۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۴۴

رییس حوزه هنری استان کردستان:

یادواره عارف نامی کرد«شمس قریشی» در سنندج برگزار می شود

یادواره عارف نامی کرد«شمس قریشی» در سنندج برگزار می شود

سنندج-​​​​​​​ رییس حوزه هنری استان کردستان گفت: بیستمین یادواره عارف نامی کرد «سید بها الدین شمس قریشی» در مسجد دارالاحسان سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسعد فرهادی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک ماه ربیع الاول و میلاد پیامبر اکرم (ص) اظهار کرد: در ماه ربیع الاول امسال بیستمین یادواره عارف نامی کرد «سید بهاالدین شمس قریشی» با حضور اقشار مختلف مردم و گروه‌های مولودی خوانی و دف نوازی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این همایش هر ساله و در هفته وحدت برگزار خواهد شد، افزود: دوشنبه ۲۶ شهریور ماه مصادف با ۱۲ ربیع الاول میلاد پیامبر اکرم (ص) و نخستین روز هفته وحدت زمان برگزاری داین یادواره است که در مسجد جامع سنندج به اجرا در می‌آید.

وی تصریح کرد: این یادواره که بزرگترین مراسم مولودی خوانی کشور محسوب می‌شود، به همت شورای طریقت کردستان و حوزه هنری استان در شهر مسجد و مناره‌ها برگزار می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان کردستان افزود: این مراسم روز دوشنبه ۲۶ شهریور ماه مصادف با ۱۲ ربیع الاول میلاد پیامبر اکرم (ص) به باور اهل سنت و اولین روز هفته وحدت از ساعت ۱۹ در مسجد جامع سنندج برگزار می‌شود.

فرهادی یادآور شد: در این مراسم هنرمندان و تربیت شدگان خانقاه‌های کردستان به اجرای مولودی خوانی فولکلور و سنتی می‌پردازند و برنامه‌های معنوی در این آئین رقم می‌زنند.

رئیس حوزه هنری کردستان هدف از برگزاری این مراسم گرامیداشت یاد و خاطره سید بها الدین شمس قریشی خالق مولود نامه و معراج نامه را انسجام بخشیدن و رونق بخشیدن به مولودی خوانی‌های مناطق کردنشین دانست و یادآور شد: استقبال مردم کردستان هر ساله از این آئین معنوی باشکوه است.


کد خبر 6219497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha