۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۴۳

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا فارس عنوان کرد؛

افزایش سه برابری صادرات کشمش بیضا در استان فارس

افزایش سه برابری صادرات کشمش بیضا در استان فارس

بیضا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا در استان فارس از افزایش سه برابری صادرات کشمش در این شهرستان خبرداد و گفت: در سال جاری بیش از ۳۰۰ تن کشمش مرغوب به شیوه سنتی تولید و صادر می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، صدیقه مویدی با بیان اینکه برداشت انگور از تاکستان‌های این شهرستان از اواخر تیرماه آغاز شده است گفت: عرضه محصول این باغ‌ها به بازار تا پایان آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به این موضوع که زمان مناسب برداشت انگور برای تهیه کشمش از ابتدای شهریورماه شروع می‌شود، ادامه داد: به دلیل قیمت بالای خرید کشمش، تولید و صادرات کشمش امسال نسبت به سال قبل افزایش سه برابری دارد.

مویدی گفت: از سطح این تاکستان‌ها، به میزان ۲۴ هزار تن انگور از ارقام ریش بابا، عسکری، سمرقندی، نیریزی و رطبی برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا افزود: ۵۰ درصد انگور تولیدی به صورت تازه خوری، ۲۰ درصد محصول برداشت شده تحویل کارخانه‌های تولید آبمیوه صنعتی و ۳۰ درصد به شکل کشمش، مویز، آب‌غوره، غوره خشک، پودر غوره، ترشی غوره، سرکه و شیره انگور، مصرف می‌شود.

مویدی تصریح کرد: انگور محصولی کم آب بر و پر محصول است و با توجه به شرایط اقلیمی مناسب این شهرستان انگور تولیدی از میزان قند بالایی برخوردار است و دارای طعم، کیفیت و بازار پسندی مطلوبی است.

کد خبر 6219523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha