۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۴۵

عضو جامعه مدرسین حوزه قم در دیدار با رئیس مجلس ملی تایلند:

حمایت مسلمانان تایلند اعم از شیعه و سنی از مردم غزه مایه مسرت است

حمایت مسلمانان تایلند اعم از شیعه و سنی از مردم غزه مایه مسرت است

آیت الله جواد مروی و هیأت همراه در سفر تبلیغی خود به دعوت شیعیان تایلند، در محل پارلمان با رئیس مجلس این کشور، با وان محمد نور ماتا دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله جواد مروی و هیأت همراه در سفر تبلیغی خود به دعوت شیعیان تایلند، در محل پارلمان با رئیس مجلس این کشور، با وان محمد نور ماتا دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار ابتدا آیت الله مروی ضمن ابراز خرسندی از دیدار با رئیس مسلمان و دانشمند مجلس ملی تایلند و معاونان و مشاوران ایشان اظهار داشت: با وجود اینکه روابط رسمی دو کشور ایران و تایلند به ۷۰ سال قبل باز می‌گردد، روابط مردمی دو ملت سابقه‌ای ۴۰۰ ساله دارد.

وی ادامه داد: این روابط با مهاجرت شیخ احمد قمی از ایران به تایلند آغاز می‌شود. این شخصیت خدوم که در نزد حاکمان تایلند به اخلاق و امانت داری شهره بود، توانست مناصب مهمی، از جمله صدارت اعظم و شیخ الاسلامی را کسب نموده و به ملت تایلند و دین اسلام خدمت نماید. حضور مردمی اینجانب و هیأت همراه به تایلند، با استقبال بی نظیر مردم خونگرم و اخلاق مدار این کشور روبرو بوده است. در همین جا مراتب سپاس و تشکر ویژه خود و همراهانم از ملت تایلند، خصوصاً مسلمانان را ابراز می‌دارم.

آیت الله مروی افزود: با نگاهی گذرا، همراهی و حمایت حکومت از شهروندان مسلمان و اعطا آزادی‌های مدنی و دینی به آنان برای برپایی شعائر و مناسک دینی خود در سطح جامعه و در مساجد و حسینیه‌های مسلمانان قابل مشاهده است.

حمایت مسلمانان تایلند اعم از شیعه و سنی از مردم غزه مایه مسرت است

وی با اشاره به وظیفه حمایت مسلمانان از آرمان فلسطین اشاره کرده و گفت: آنچه مایه مسرت است حمایت مسلمانان تایلند اعم از شیعیان و اهل سنت از مردم مظلوم غزه در مقابل ددمنشی رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی می‌باشد. در این حمایت مجلس ملی‌تایلند خصوصاً رئیس مسلمان و دانشمندآن نقش قابل‌توجهی داشته‌اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه گفتگو به تلاش‌های صورت گرفته توسط حجت الاسلام سید سلیمان الحسینی و همکاران ایشان در مذاکره با حرکت حماس جهت آزادی شهروندان تایلندی که در اثر درگیری حماس با رژیم صهیونیستی به اسارت درآمده بود، اشاره نموده و اظهار داشت: مذاکرات رهبر شیعیان تایلند و همکاران ایشان حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکترسید مبارک الحسینی و آقای سید مؤمن الحسینی که همراه مشورت با بزرگان اهل سنت و مستظهر به پشتیبانی رئیس محترم مجلس ملی تایلند بود به نتیجه رسیده و همه اسرا در کمال صحت و سلامت به آغوش خانواده و ملت خود بازگشتند.

حمایت مسلمانان تایلند اعم از شیعه و سنی از مردم غزه مایه مسرت است

حضرت آیت الله جواد مروی در پایان سخنان خود، از جناب آقای وان محمد نور ماتا، رئیس مجلس ملی تایلند برای سفر به ایران و بازدید از حوزه مقدسه علمیه قم دعوت به عمل آوردند که مورد پذیرش قرار گرفت.

پس از سخنان آیت الله مروی، رئیس محترم هیئت ایرانی، رئیس مجلس ملی تایلند ضمن خوش آمد به ایشان و همراهان، از حضور این هیأت در مجلس ملی تایلند ابراز خرسندی نموده و اظهار داشت: سفر جنابعالی و هیأت همراه را از ایران و حوزه علمیه قم به تایلند خیر مقدم عرض می‌کنم. امیدوارم در این سفر به شما خوش گذشته باشد. اگر چنانچه به واسطه درگیر بودن با بررسی نهایی بودجه نتوانسته‌ایم پذیرایی شایسته ای از شما انجام بدهیم عذرخواهی می‌کنم. همانطور که اشاره فرمودید، روابط دو ملت ایران و تایلند از سابقه‌ی دیرینه‌ای برخوردار است. ملت تایلند هیچ گاه کمک‌های شما را در کمک به آزاد سازی شهروندان خود که در درگیری بین رژیم صهیونیستی و حماس به اسارت در آمده بودند، فراموش نمی‌کند. اقدام دوستان در مذاکره با حماس بسیار ارزشمند بود. خصوصاً اینکه همه اسرای تایلندی با سلامت کامل آزاد شدند. در بین این اسرا هیچ مسلمانی وجود نداشت و همه آنها بودائی بودند. این اقدام باعث شد که دیدگاه ملت تایلند به مسلمانان تغییر کند و در حقیقت یک تبلیغ برای دین مبین اسلام بود که انجام شد. بنا دارم در سفر به ایران هم از مقامات آن کشور که زحمت کشیدند و برای آزادی اسرای ما مذاکره کردند تشکر کنم و هم از ملت و مسئولین ایران برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین تشکر نمایم. در حقیقت جمهوری اسلامی ایران جزو اولین کشورهایی است که به دفاع از آرمان‌های فلسطین برخاسته است. شما هم اکنون در خط مقدم مقابله با دشمن صهیونیستی قرار دارید.

کد خبر 6219682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha