۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۰۷

عضو پیوسته فرهنگستان علوم :

اگر دانشگاه به شأنیت علمی خود بازگردد، بسیاری از مسائل حل می‌شود

اگر دانشگاه به شأنیت علمی خود بازگردد، بسیاری از مسائل حل می‌شود

عضو پیوسته فرهنگستان علوم در دیدار با وزیر علوم تاکید کرد: اگر دانشگاه به شأنیت علمی و غیروابسته خود بازگردد، بسیاری از مسائل زنجیره‌وار حل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سفر زیارتی خود به مشهدمقدس، در دیدارهای جداگانه با چند تن از اساتید برجسته دانشگاهی دیدار و پیرامون مسائل و مشکلات حوزه علم گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، فائزه توتونیان، استاد ریاضی دانشگاه فردوسی با تمرکز بر بحران مهاجرت به فرار نخبگان اشاره کرد و با توجه به تجربه تحصیل مستمر خود در اروپا به مقایسه علل و دلائل مهاجرت در اروپا و ایران پرداخت.

اگر دانشگاه به شأنیت علمی خود بازگردد، بسیاری از مسائل حل می‌شود

وی اظهار کرد: از اینکه فرزندی از نهاد علم، سکاندار وزارت علوم شده است بسیار خرسندیم و قطعاً سرمایه‌های علمی کشور آماده همکاری با دکتر سیمایی هستند.

وزیر علوم در ادامه با علیرضا کوچکی، استاد مهندسی کشاورزی، عضو هیئت امنای دانشگاه‌های خراسان رضوی و فردوسی و عضو پیوسته فرهنگستان علوم، نیز دیدار کرد و کوچکی در این دیدار با اشاره به ظرفیت دانشگاه و انتقاد از نادیده‌انگاری ظرفیت‌های دانشگاه تاکید کرد و گفت: اگر دانشگاه به شأنیت علمی و غیروابسته خود بازگردد، بسیاری از مسائل زنجیره‌وار حل خواهد شد.

وی با اشاره به تجارب مدیریتی وزیر علوم، اظهار کرد: تجارب سیمایی در سطح دولت و نگاه میان‌رشته‌ای‌ ایشان می‌تواند کلید حل معضلات امروز دانشگاه باشد.

محمدجعفر یاحقی، استاد ممتاز ادبیات و عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی؛ نیز در دیداری جداگانه با وزیر علوم با اشاره به سخنان دکتر سیمایی در مجلس شورای اسلامی و در روز معارفه، باور به کرامت انسانی و تکریم استادان را مزیت وزیر جدید علوم دانست و از اینکه این فضیلت، شعاری نیست؛ تقدیر کرد.

در ادامه محمود مهدوی دامغانی، استاد تاریخ و ادبیات و نویسنده، با تمجید از مقام علمی و عملی سیمایی به تجارب مشابه خود در بیش از شصت سال قبل از تحصیل در حوزه و دانشگاه اشاره کرد و درخصوص مدیریت دانشکده‌ها در دوران پیش از انقلاب سخن گفت.

وی از ارشادات استاد مطهری خاطراتی نقل و توصیه‌هایی معنوی را بدرقه راه وزیر علوم کرد.

اگر دانشگاه به شأنیت علمی خود بازگردد، بسیاری از مسائل حل می‌شود

وزیر علوم همچنین با آیت‌الله سیدان از علمای مبرز شهر مشهد نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

کد خبر 6219703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha