۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۵۰

جانشین فرمانده‌کل انتظامی:

اتباع غیرمجاز به کشور خود برگردند/ برخورد جدی با خودروهای شوتی

اتباع غیرمجاز به کشور خود برگردند/ برخورد جدی با خودروهای شوتی

بوشهر- جانشین فرمانده‌کل انتظامی کشور با اشاره به اینکه حضور اتباع غیرمجاز در کشور جرم است، گفت: این اتباع باید به کشور خودشان برگردند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار قاسم رضایی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار کرد: در استان بوشهر شاهد اقدامات خوب و هدفمندی هستیم که زمینه‌ساز کاهش جرایم خشن شده و فرماندهی انتظامی این استان دارای جایگاه خوبی در ارزیابی‌ها است.

وی این موفقیت را حاصل تعامل و همراهی خوب در سطح استان دانست و بیان کرد: بوشهر از استان‌های موفق در همراهی مردم است و این همراهی در تأمین امنیت این استان نقش مهمی را داشته است.

جانشین فرمانده‌کل انتظامی از آمادگی کامل برای اول مهر و زمان بازگشایی مدارس خبر داد و اضافه کرد: نیروی انتظامی برای بازگشایی مدارس به‌دلیل حضور پیوست میدانی، تجربه‌های خیلی خوبی دارد و نگرانی در این زمینه نداریم.

به‌کارگیری اتباع غیرمجاز جرم است

وی با بیان اینکه حضور اتباع غیرمجاز در کشور جرم است ادامه داد: به‌کارگیری اتباع غیرمجاز نیز جرم است و افرادی که این اتباع غیرمجاز را به کار می‌گیرند و یا املاک و خودرو به واسطه افراد ایرانی برای آنها خریداری شود جرم است.

سردار رضایی با بیان اینکه اتباع غیرمجاز تحت تعقیب هستند افزود: این افراد طی سال‌های گذشته در کشور ما مهمان بوده‌اند ولی اکنون کشورشان دارای امنیت است و مدیریت آن کشور آمادگی پذیرش آنها را دارد و اتباع غیرمجاز باید کشور را ترک کنند.

وی تاکید کرد: در غیر این‌صورت وظیفه نیروی انتظامی است که هر جا آنان را دیدند دستگیر و در مسیر قانونی آنان را از کشور طرد کنند. این یک اقدام قانونی و مطالبه مردم است و نیروی انتظامی روزانه اتباع بیگانه غیرمجاز را جمع‌آوری می‌کند.

جانشین فرمانده‌کل انتظامی با بیان اینکه هرگونه به‌کارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز در هر شغل و صنعتی ممنوع و جرم است ادامه داد: برخی از این اتباع گاهی جرم‌های دیگری در کشور مرتکب می‌شوند که جرمشان مرکب می‌شود که شناسایی و طرد آنان هدفمند دنبال می‌شود.

برخورد با خودروهای شوتی

وی با اشاره به معضلات ورود کالای غیرمجاز به استان بوشهر افزود: ورود این کالاها با هر اسمی تخلف است و گاهی به جرم تبدیل می‌شود و خودروهایی این کالاهای غیرمجاز و غیرقانونی را حمل غیرمجاز می‌کنند که به اصطلاح به آن «شوتی» می‌گویند که این کار نیز غیرمجاز و جرم است.

سردار رضایی افزود: اگر تغییراتی در خودرو ایجاد کنند مانند مخدوش کردن پلاک و یا بدون پلاک کردن خودرو، همه جرم است که برخورد با این تخلفات و جرایم در دستور کار جدی پلیس است و امروز هم در بوشهر این موارد را بررسی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه باید به صورت ملی در این زمینه چاره‌اندیشی شود گفت: اظهارنظرهای صنفی و محلی دراین‌باره جوابگو نیست و باید همه با هم هماهنگ باشند. برخورد با خودروهای شوتی و اقدام برای مقابله با هنجارشکنی‌هایشان به‌طور جد در دستور کار پلیس است.

کاهش وقوع سرقت‌ها

جانشین فرمانده‌کل انتظامی از کاهش وقوع سرقت‌ها در سطح کشور خبر داد و افزود: در این زمینه علاوه بر تلاش‌های صورت گرفته، همکاری مردم در رعایت قوانین و مقررات و پشتیبانی دستگاه قضائی و رسیدگی به پرونده‌های تشکیل شده نیز تأثیرگذار بوده است.

وی از رئیس‌علی دلواری به عنوان کسی از ۱۰۹ سال پیش در عرصه مرزبانی کشور تلاش کرده و به شهادت رسیده نام برد و بیان کرد: استان بوشهر حق به گردن همه ایران دارد و از پیشانی‌های نظام و کشور است

سردار رضایی اظهار کرد: مرزبانی انتظامی در دریا ترددهای غیرمجاز را کنترل و قاچاق را بر اساس سامانه‌های به‌روز پیگرد می‌کند که این مسیر رضایت‌مندی مردم را در پی داشته است و باید بیش‌ازپیش این کارها را دنبال کنیم.

وی جمع‌آوری سلاح‌های غیرمجاز را یکی دیگر از برنامه‌ها دانست و افزود: از مردم درخواست داریم که به مراجع ذی‌صلاح از جمله نیروی انتظامی مراجعه کرده و سلاح خود را تحویل دهند تا با مساعدت به آن رسیدگی شود.

جانشین فرمانده‌کل انتظامی اظهار کرد: سلاح‌های غیرمجاز مشکل‌ساز هستند که گاهی خسارت‌های غیرقابل جبرانی به‌بار می‌آورند که جمع‌آوری آنها در دستور کار جدی ما است و از مردم نیز می‌خواهیم که همکاری کنند.

کد خبر 6219809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
      22 7
      خدا قوت نیروی انتظامی ، یکی از ستون های ماندگار حکومت اسلامی اجابت به خواسته به حق مردم است الان اکثریت مردم خواستار اخراج اتباع بیگانه هستن
    • امیر ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
      16 3
      سلام ،اول باید جلوی ورود افغان ها را گرفت ،یعنی نصب دیوار بتنی با سیم خاردار و برق ،و برخورد قاطع با شوتی ها ،و کسانی که این جرم بزرگ را مرتکب می‌شود، و برای افغان ها هم تنبیه سخت در نظر بگیرید تا جرات تکرار نداشته باشند .
    • مهدی US ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
      22 7
      راننده های شوتی که اتباع غیر مجاز رو قاچاق میکنن به خاک ایران رو با همون اتباع دستگیر و به افغانستان تبعید کنید .
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
      14 6
      نیروانتظامی‌قلب‌مملکت‌است‌واقعا اتباع خارجی از کشورمان باید بروند ایجاد نا‌امنی‌میکنند ما برای کشورمان خون‌داده‌ایم‌وخواهیم‌داد
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
      8 2
      برخورد قاطع کنید با افغان ها و حامیان آن ها
    • علی ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
      12 3
      ملت از دکتر پزشکیان و وزیر کشور و نهادهای انتظامی و امنیتی بصورت جدی خواهان اخراج کامل اتباع بیگانه افغانی چه مجاز و غیر مجاز از کشور هستندکه بسیاری از نا ترازی ها در تمام حوزه ها بخاطر جمعیتی بیش از ۱۵ میلیون اتباع افغانی در کشور است ،اخراج اتباع بیگانه افغانی بدون بهانه از سراسر کل کشور
    • حسین ادهمی IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
      5 1
      کار با شما کل ملت پشت سرتان،امنیت داخلی باید به پاکترین مرزبانان برسد.فدای سایت شما
    • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
      5 1
      مطالبه به حق مردم خروج اتباع افغان که از تمام امکانات کشورمان استفاده میکنن ودست مریزاد به نیروهای انتظامی که به جد همکاری لازم را برای خروج اتباع افغانی میکنن ودستشان درد نکند ممنون
    • آذر FR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
      6 1
      مردم ما تو مناطق محروم از کلاس در س محرومند چون یاد نگرفتن مثل افغانی ها به شهر های بزرگ مهاجرت کنن و بچه هشونو بفرستن مدرسه. مردم ما به خاطر هزینه ها بچه دار نمی شن و هر زن افغانی ده تا بچه به دنیا میاره. مردم ما نمیتونن اجاره خبدن و افغانیها خونه ها رو به قیمت بالاتر اجاره میگیرن و ده نفری اجاره م
    • علی IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      6 2
      افاغنه جمعیت ۱۲میلیونی ازسوبسیدنان،آب،برق حتی بنزین که اکثراماشین دارن وچیزای دیگه استفاده میکنن،مردم بایدجورکمبودهارابکشن
    • حسین IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
      2 0
      سپاس از سایت قوای انتظامی،خواهشمندیم برخورد خیلی جدی نموده و ایران عزیزراازاتباع افغانستانی بدون پاسپورت وویزای اعتباردارخالی کنید.مسلمأملت تابع قانون اساسی راضی وازشماحمایت می کنند.
    • النا ۰۲:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
      1 1
      اخراج افغانها