۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۰۸

در سایت مرکز سنجش پزشکی؛

نتایج آزمون ارزیابی علمی دانشجویان انتقالی علوم پزشکی اعلام شد

نتایج آزمون ارزیابی علمی دانشجویان انتقالی علوم پزشکی اعلام شد

نتایج آزمون ارزیابی علمی دانشجویان پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی خارج از کشور متقاضی انتقال به داخل در دو گروه «ورودی های پیش از ۲۰۱۹» و «اول ژانویه ۲۰۱۹ به بعد» اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، براساس مصوبه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی آزمون‌های ارزیابی صلاحیت علمی برای دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور متقاضی انتقال به دانشگاه‌های داخل در دو گروه ورودی‌های قبل و بعد از ژانویه ۲۰۱۹، دوبار در سال برگزار می‌شود.

این آزمون‌های به منظور ارزیابی صلاحیت علمی دانشجویان در سه رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی و براساس آئین نامه‌های مرتبط روز ۱۸ مردادماه ۱۴۰۳ با حضور ۳۱۶ داوطلب برگزار شدند.

نتایج آزمون ارزیابی علمی دانشجویان پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی خارج از کشور متقاضی انتقال به داخل در دو گروه «ورودی های پیش از ۲۰۱۹» و «اول ژانویه ۲۰۱۹ به بعد» امروز دوشنبه ۱۹ شهریورماه در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام شد.

به این ترتیب آن دسته از شرکت کنندگان در آزمون ارزیابی علمی دانشجویان پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی خارج از کشور متقاضی انتقال به داخل در دو گروه «ورودی های پیش از ۲۰۱۹» و «اول ژانویه ۲۰۱۹ به بعد» که حائز نمره حد نصاب (حداقل ۶۰ درصد نمره کل، معادل ۱۲۰ و بالاتر) شده اند باید براساس شرایط زیر عمل کنند:

- ۲ درصد (برتر) شرکت کنندگان «ورودی های اول ژانویه ۲۰۱۹ به بعد» در آزمون در صورت کسب نمره حد نصاب (حداقل ۶۰ درصد نمره کل، معادل ۱۲۰ و بالاتر) ، امکان انتقال به دانشگاه های داخل کشور جهت تحصیل در مقطع دکتری عمومی رشته های پزشکی، دندانپزشکی یا داروسازی را دارند.

- سایر حائزان حد نصاب «ورودی های اول ژانویه ۲۰۱۹ به بعد» می توانند برای تحصیل در مقطع کارشناسی رشته Life Science به دانشگاه های داخل کشور منتقل شده یا در دوره های بعدی این آزمون شرکت کنند.

- قبول شدگان «ورودی های اول ژانویه ۲۰۱۹ به بعد» جهت ادامه مراحل فرایند انتقال و اخذ معرفی نامه، به مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت مراجعه کنند.

- قبول شدگان «ورودی های پیش از ۲۰۱۹» جهت طرح پرونده در شورای انتقال، به مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت معرفی می شوند.

کد خبر 6219815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha