۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۴۵

استاندار لرستان:

شناسنامه جامع روستاهای لرستان تهیه شود

شناسنامه جامع روستاهای لرستان تهیه شود

خرم‌آباد - استاندار لرستان، تدوین برنامه توانمندسازی روستاها و تهیه شناسنامه جامع برای روستاهای استان را یک ضرورت دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت ظهر امروز دوشنبه در جشنواره روستاییان و عشایر با حضور روستاییان سلسله و دلفان، اظهار داشت: رضایتمندی روستاییان در گرو شکوفایی فضای روستاها است که در نهایت منجر به انقلاب اقتصادی در استان خواهد شد.

وی تأکید کرد: مهم‌ترین وظیفه ما به‌عنوان مسئول توسعه روستاها است.

استاندار لرستان، سازمان جهاد کشاورزی را محور توجه به روستاها قلمداد کرد و گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف هستند برای توسعه روستاها با جهاد کشاورزی هماهنگ باشند.

شفقت، تدوین برنامه توانمندسازی روستاها و تهیه شناسنامه جامع برای روستاهای استان را یک ضرورت دانست و اظهار کرد: تمامی دستگاه‌ها مکلف هستند که برنامه توانمندسازی اقتصادی، فرهنگی و زیرساختی روستاها را در راستای خدمات خود تدوین کنند و مدیرکل امور روستایی نیز با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط شناسنامه جامع روستاها را تدوین کند.

وی ایجاد بازار فروش برای محصولات روستایی را یک رویکرد مهم در توانمندسازی اقتصادی روستاها برشمرد و عنوان کرد: ایجاد بازارچه‌های عرضه محصولات روستایی در تمامی شهرها در دستور کار حوزه اقتصادی استان قرار گیرد.

استاندار لرستان، ادامه داد: ایجاد این بازارچه‌ها علاوه بر کمک به اقتصاد روستاها در ادامه زمینه برندسازی و بین‌المللی‌سازی محصولات روستایی را فراهم خواهد کرد.

شفقت، همچنین بر سرمایه‌گذاری بانک‌ها در حوزه تولیدات روستایی تأکید کرد و گفت: چرخه پول روستایی بسیار راحت‌تر از بنگاه‌های بزرگ‌تر بوده و در نتیجه کاهش آسیب‌های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به امنیت غذایی به‌عنوان اساسی‌ترین مقوله کشور و نقش روستاها در ایجاد آن، تصریح کرد: آموزش‌های خودکفایی و خوداتکایی به روستاییان باید در دستور کار قرار گیرد.

استاندار لرستان، توسعه روستایی را عامل کاهش حاشیه‌نشینی در شهرها دانست و تصریح کرد: بهره‌برداری مناسب کشاورزی و دامداری در روستاها باعث تداوم و افزایش سکونت در روستاها می‌شود و همه موظف هستیم زیرساخت‌های اسکان و زندگی در روستاها را فراهم کنیم.

کد خبر 6219923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha