۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۱۰

سند توسعه زنجیره ارزش گیاهان دارویی تدوین شد

سند توسعه زنجیره ارزش گیاهان دارویی تدوین شد

سند توسعه زنجیره ارزش گیاهان دارویی براساس چشم‌انداز برنامه و اهداف پیش‌بینی شده در برنامه هفتم توسعه، توسط دفتر طرح ملی گیاهان دارویی تدوین شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دفتر طرح ملی گیاهان دارویی، سند توسعه زنجیره ارزش گیاهان دارویی را بر اساس چشم‌انداز برنامه و اهداف پیش‌بینی شده در برنامه هفتم توسعه تدوین کرد که پس از بازنگری و اعمال برخی اصلاحات، به زودی تصویب و برای اجرای به سراسر کشور ابلاغ می‌شود.

این سند در نشستی با حضور نمایندگان وزارت کشور، سازمان برنامه و بودجه، سازمان غذا و دارو، مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع، کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن، تشکل‌ها و اتحادیه‌های تخصصی، مشاوران، معاونین و کارشناسان دفتر طرح ملی گیاهان دارویی در محل سالن توسعه وزارت جهاد کشاورزی مورد بررسی فنی و کارشناسی قرار گرفت و نقطه نظرات متخصصان و خبرگان این حوزه دریافت شد.

حسین زینلی، مجری طرح ملی گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی با تشریح و تاکید بر اهمیت لزوم توجه به زنجیره ارزش گیاهان دارویی با رویکرد جامع‌نگر و بر اساس اسناد بالادستی و همچنین سیاست‌ها و مأموریت‌های وزارت جهاد کشاورزی و تحقق اهداف پیش‌بینی شده در برنامه هفتم توسعه گیاهان دارویی و نقطه نظرات کلیه ذی‌نفعان و ذی‌ربطان، سند تدوین شده را تشریح و تبیین کرد.

وی در ادامه چشم‌انداز، راهبردها، برنامه‌ها و وضعیت کنونی گیاهان دارویی در ایران و جهان، تقاضاهای جهانی، الزامات و استانداردهای مربوط به گیاهان دارویی برای ورود به بازارهای جهانی و گیاهان اولویت‌دار در سطح ملی و استانی را اعلام و برنامه عملیاتی و نقشه راه برای تحقق اهداف پیش‌بینی شده و توسعه زنجیره ارزش گیاهان دارویی را به همراه الزامات و پیوست‌های پشتیبان را ارائه کرد.

در پایان مقرر شد پس از بازنگری و اعمال برخی اصلاحات جزئی، سند مذکور در جلسه آتی تصویب و جهت اجرا به سراسر کشور ابلاغ شود.

کد خبر 6219940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha