۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۲۱

«سبز سرخ» در قاب عکاسان ایران ماندگار شد

«سبز سرخ» در قاب عکاسان ایران ماندگار شد

«سبز سرخ» روایت تصویری عاشقانه‌های عکاسان کشور است که شهادت خوانی مردم را در سوگ سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در قاب های ماندگار به تعزیه می‌گذارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سبز به گواه تاریخ، یک جهان حقانیت و مظلومیت و سرخ به روایت یک خواهر که شهادت را چه زیبا در قاب کلامش برای جهانیان تا ابد ماندگار کرد.

«سبز سرخ» در حقیقت روایت تصویری عاشقانه‌های عکاسان کشور است که شهادت خوانی مردم را در سوگ سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در قاب های ماندگار به تعزیه می گذارد. تعزیه ای که تعزیت مردم را در سوگ عزیزترین خالق هستی به تصویر می کشد.

داود یاراحمدی مدیر موسسه آرتونیست در راستای مجموعه نمایشگاه های انفرادی عاشورایی گفت: «سبز سرخ» سوگنامه ۶۰ عکاس شاخص، ماندگار و مطرح در جای جای کشور است که شهادت مولا و سرور خود را هر روز به سوگ نشستند.

وی توضیح داد: موسسه فرهنگی، هنری رسانه ای «آرتونیست» با همکاری خبرگزاری مهر در راستای رسالت عاشورایی خود، آثار ۴۰ عکاس را از اولین روز محرم تا اربعین حسینی به نمایش گذاشت. به لطف خدا و نگاه ویژه ائمه هدی با توجه به همراهی عکاسان خوب کشور، از بین ۱۱۶۵۸ اثر دریافتی، تعداد ۱۵۳۷ عکس از ۶۰ عکاس انتخاب و به نمایش درآمد که یکی از بی نظیرترین اتفاقات فرهنگی بود که طی سال‌های گذشته به صورت مستمر در عرصه رسانه و فرهنگ از سوی عکاسان کشور صورت گرفت.

این هنرمند عکاس اظهار کرد: علاوه بر۶۰ نمایشگاه یاد شده، مجموعه آرتونیست با درخواست و علاقه خیلی از دوستان عکاس دیگر برای حضور در این نذر فرهنگی روبه‌رو شد، ولی برای خروج از ماه صفر، امکان انتشار نداشتیم و شرمنده هنرمندان عزیز شدیم.

وی عنوان کرد: طی این مدت کلیه هماهنگی‌ها، ارتباط با دوستان عکاس و برنامه ریزی های مورد نظر در بخش نمایشگاه های داخلی و بین المللی توسط علیرضا عطاریانی که از اساتید عکاسی، صورت گرفته است.

یاراحمدی در پایان از تمامی هنرمندان عکاس سراسر کشور که طی ۲ ماه محرم و صفر با حضور خود، آثارشان را بدون هیچ چشم‌داشت مادی در اختیار مجموعه آرتونیست قرار دادند، تشکر کرد.

آثاری که در این مجموعه نمایشگاه به نمایش در آمده است عبارتند از: آثار هادی دهقان‌پور، داود کهن ترابی، رضا رادپور، احمدرضا کریمی، علی کریمی رستگار، احمد حسین پور، کلثوم ریاحی، معصومه کریمی، علیرضا عطاریانی، داود یاراحمدی، سید علی سیدی، یاسر محمدخانی، سعید قاسمی، رضا جلالی، عمار رحمانی، بیژن یاور، فاطمه رنجبر، سجاد کاظمی، یعقوب قاسمی، آرمان تیمور، محمودرضا شهبازیان،علی حسنعلی زاده، اردلان حسنعلی زاده، محسن اسلام زاده، سیدمحمدصادق حسینی، اصغر ازدست، مجتبی گیتی نژاد، مینتا سمیعی، شرمین نصیری، محمدحسن باقری، علی حسن زاده، حمید واحدی، مهدی ایمانی، شریفه علی‌آبادی، جواد قنبری، سهیلا یاراحمدی، بی بی فهیمه حسینی زهرایی، علی کریمی، سمانه شیرازی، محمدرضا بهمرام، سمیه آهنگرانی فراهانی، حمیدرضا حبیبی، بهمن نوری، محمد مهدی دارا، حمید عظیمی، سامان خدایاری، فرهاد زرگریان اهری، حامد خلیلی، مسعود مایانباری، نیلوفر محمودیان، علی خوانین، مجید حجتی، معصومه باقریان، مهدی خوش نژاد، طاهره رخ بخش زمین، رضا معتمدی، ساتیار فکری، صدیقی جعفری، ساجده عباسی و محمدجواد صفاران.

برای دیدن این مجموعه نمایشگاهی، اینجا کلیک کنید.

کد خبر 6220002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha