۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۳۳

در جشن تولد هنرمندان شهریوری چه گذشت؟

رکوردی که می‌تواند در کتاب گینس ثبت شود/ حضور در خانواده شیرین!

رکوردی که می‌تواند در کتاب گینس ثبت شود/ حضور در خانواده شیرین!

آیین پاسداشت و تکریم هنرمندان پیشکسوت متولد شهریور ماه به میزبانی موسسه هنرمندان پیشکسوت و حضور معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجموعه باغ زیبا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مؤسسه هنرمندان پیشکسوت، آئین تکریم و پاسداشت هنرمندان پیشکسوت متولد شهریور، یکشنبه ۱۸ شهریور به همت مؤسسه هنرمندان پیشکسوت و با حضور محمود سالاری معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس هیأت امنا مؤسسه هنرمندان پیشکسوت، سیدعباس عظیمی مدیرعامل و عضو هیأت مدیره مؤسسه، محسن آقاعلی‌اکبری عضو هیأت امنا مؤسسه، محمود فرهنگ عضو هیأت امنا مؤسسه، انسیه شاه‌حسینی عضو هیأت مدیره مؤسسه، حسن ریاحی عضو هیأت مدیره مؤسسه، محمود عزیزی عضو سابق هیأت مدیره مؤسسه و بیش از ۴۰ هنرمند پیشکسوت در مجموعه باغ زیبا برگزار شد.

گوهر خیراندیش بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون در مراسم بزرگداشت هنرمندان پیشکسوت متولد شهریور گفت: شانس بزرگی است که در فضایی نفس می‌کشم که دردانه‌های فرهنگ و هنر کشور در آن حضور دارند و این کنار هم بودن تماماً به همت مؤسسه هنرمندان پیشکسوت است.

وی ادامه داد: این نطفه احترام به دردانه‌های کشور و عزیزانی که خانه نشین بودند و ما از آنها خبر نداشتیم و نمی‌دانستیم اینها چه کسانی هستند، آقای عظیمی و مؤسسه هنرمندان پیشکسوت کاشتند و در گذر زمان اینجا محلی شد که عزیزانی را ببینیم که عمری آرزوی دیدنشان را داشتیم. خوشحالم که دکتر صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره به نام هنرمندان پیشکسوت کردند و به این عزیزان توجه دارند.

خیراندیش اظهارکرد: فرهنگ و هنر کشور ما نهادینه است و بدون آن هویت نداریم. ما هنرمندان میرا هستیم اما فرهنگ و هنر نامیراست و ما این قدرشناسی از هنرمندان پیشکسوت را مدیون آقای عظیمی و تمامی زحمت کشان و حامیان مؤسسه هنرمندان پیشکسوت هستیم. این مؤسسه از دردهای ما باخبر است و به همه آنها ارج می‌نهد و خوشحالیم که عضوی از این خانواده هنری هستیم.

رکوردی که می‌تواند در کتاب گینس ثبت شود/ حضور در خانواده شیرین!

در این مراسم محمود سالاری معاون امور هنری و رئیس هیأت امنای مؤسسه هنرمندان پیشکسوت ضمن خیر مقدم و تبریک تولد هنرمندان پیشکسوت از حضور در جمع آنها ابراز خوشحالی کرد و با تبریک اعیاد ماه ربیع الاول روزهای بهتری را برای مؤسسه هنرمندان پیشکسوت در راستای تکریم پیشکسوتان هنر آرزو کرد.

سیدعباس عظیمی مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت در ابتدای این مراسم با خیر مقدم به مهمانان و تبریک تولد آنها گفت: با دیدن تصاویر فیلم‌های مرتبط با برنامه‌های سال‌های گذشته خاطرات تلخ و شیرین در این مؤسسه مرور می‌شود و البته تلخ‌ترین خاطرات مرتبط با آسمانی شدن عزیزانی است که روزی در این جشن‌ها در کنارمان بودند.

وی ادامه داد: در این سال‌ها با اعتماد و حضور تک تک هنرمندان پیشکسوت، خانواده بزرگی شکل گرفته و باعث شده ریشه‌های این نهال نو پا رفته رفته عمیق و قوی‌تر شود.

عظیمی موسسه هنرمندان پیشکسوت را گنجینه‌ای ارزشمند از فرهنگ و هنر ایران زمین دانست و اظهار کرد: خوشحالم که در زمان حیات در کنار پیشکسوتان هنر هستیم و در ۲ فعالیت جشن‌های تولد و سفرهای گروهی رکوردی از حضور پیشکسوتان داریم که می‌تواند در کتاب گینس ثبت جهانی شود.

وی سال ۱۳۹۸ را با ۸۰۰ مهمان در سه سفر گروهی هوایی سال رکورد تعداد بیشترین نفرات اعزامی طی سال‌های فعالیت مؤسسه هنرمندان پیشکسوت دانست و به طور میانگین طی یک دهه، تعداد ۱۷ سفر گروهی با جمعیتی بالغ بر بیش از ۳۰۰۰ نفر مهمان شامل هنرمندان پیشکسوت و خانواده‌های محترم آنها را رقمی قابل توجه و تأمل دانست و گفت: نمی دانم در کشورهای دیگر اینگونه فعالیت‌هایی وجود دارد یا خیر، ولی این اتفاقات می‌تواند در سطح جهانی به عنوان یک دستاورد مهم در راستای تکریم، تقویت روحیه و توجه به هنرمندان پیشکسوت و تراز اول ایران اسلامی مطرح شود.

رکوردی که می‌تواند در کتاب گینس ثبت شود/ حضور در خانواده شیرین!

عظیمی با گرامیداشت یاد محمدعلی بهمنی عضو تازه درگذشته مؤسسه و عرض تسلیت مجدد به خانواده و فرزندان آن زنده یاد گفت: استاد بهمنی با اشتیاق در برنامه‌های مؤسسه شرکت می‌کردند و آخرین حضورشان در جشن متولدین فروردین و اردیبهشت همین سال بود.

مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت با اشاره به نام استادان مهرزمان فخارمنفرد و مهین افشانپور هنرمندان درگذشته متولد شهریور و اعضای فقید مؤسسه توضیح داد: یاد و خاطره استادان آسمانی در این مؤسسه همواره زنده و با جایگزینی همسران، تلاش می‌کنیم نقش حمایتی خود را پس از آسمانی شدن استادان فراموش نکرده و حساس‌تر از گذشته درخدمت خانواده‌های محترم هنرمندان فقید باشیم.

سید عباس عظیمی از زحمات همسر اصغر شاهوردی پیشکسوت صدابرداری سینما که به دلیل تصادف در یکی از پروژه‌های سینمایی دچار ضایعه نخاعی و معلولیت حرکتی شده قدردانی کرد و گفت: ۱۶ سال است که استاد به دلیل تصادف دچار معلولیت حرکتی شده و همسرشان با هر سختی و مشقت طی این سال‌ها مانند پروانه به دور او می چرخد، هر چند که می دانم خود از لحاظ جسمی دچار مشکلات جدی شده و مانند شمع در حال آب شدن است، ولی خم به ابرو نیاورده و قهرمان این زندگی است، زندگی که خود سوژه‌ای برای ساخت یک فیلم سینمایی است.

وی در ادامه ضمن تبریک به مسعود پزشکیان رئیس جمهوری و سیدعباس صالحی وزیر جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از محمدمهدی اسماعیلی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی برای زحمات و حمایت از مؤسسه هنرمندان پیشکسوت قدردانی کرد.

عبدالجبار کاکایی شاعر پیشکسوت و عضو جدید مؤسسه نیز در این مراسم بیان کرد: این اولین بار است که من در مراسم مؤسسه هنرمندان پیشکسوت حضور دارم و لذت پیوستن به یک خانواده جدید تجربه شیرینی است.

وی تاکید کرد: برگزاری چنین مراسمی اهمیت دارد چرا که تولید امید می‌کند و دوستانی که عمری با آثارشان زندگی کرده ایم را از نزدیک می‌بینیم و این موضوع برایمان لذت بخش است.

رکوردی که می‌تواند در کتاب گینس ثبت شود/ حضور در خانواده شیرین!

اجرای آیینی عباس شیرخدا در این مراسم مورد توجه و تشویق مهمانان قرار گرفت.

در این مراسم از هنرمندان متولد شهریور عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت با اهدای لوح و هدیه تقدیر شد.

هادی آرزم، حسن تقوی، گوهر خیراندیش، عباس مشهدی زاده، محمد حقیقی، محمد احدی، هارون یشایایی، جعفر حسنخانی، محمدحسین عماد، محمد احمدی، عباس شیرخدایی، محمود فرهنگ، خسرو روشن، آرمان استپانیان، عبدالجبار کاکایی، علی اصفر ریسه، پرویز روزبه، مهدی میرزاعلی، هوشنگ توکلی، علی اصغر شاهوردی، علی قلمسیاه، شریفه سنایی، خانواده زنده یاد مهرزمان فخارمنفرد، احمد وکیلی و علی اصغر اسکندری هنرمندان حاضر در این آیین بودند.

کد خبر 6220027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha