۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۹:۳۷

ولتاژ و فرکانس شبکه برق کشور در محدوده مجاز است

ولتاژ و فرکانس شبکه برق کشور در محدوده مجاز است

مدیر بهره‌برداری و کنترل سیستم شبکه برق کشور گفت: ولتاژ و فرکانس شبکه برق کشور براساس دستورالعمل‌های ثابت بهره‌برداری از شبکه برق عمدتا در بازه مجاز هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مازیار جمشیدی مدیر بهره‌برداری و کنترل سیستم شبکه برق کشور با اشاره به گرمای بی‌سابقه تابستان امسال و مصرف بی‌رویه و نامتعادل برق در کشور، گفت: ناترازی تولید و تقاضای برق کشور که در برخی روزهای اوج بار تابستان به مرز ۱۹۰۰۰ مگاوات هم رسید فشار مضاعفی به شبکه برق کشور و همکاران صنعت برق وارد کرد.

وی افزود: تداوم گرمای شدید و مصرف بی رویه برق در تابستان جاری موجب وقوع حوادثی در شبکه انتقال و توزیع نیروی برق به ویژه در زمان‌های اوج مصرف شد که در این مواقع مطابق با دستورالعمل‌های ثابت بهره‌برداری همواره سعی می‌شود با اقدامات اصلاحی و پارامترهای بهره‌برداری فرکانس و ولتاژ در محدوده مجاز نگهداری شود که خوشبختانه در طول تابستان عمدتاً در بازه مجاز قرار داشت.

مدیر بهره‌برداری و کنترل سیستم شبکه برق کشور تاکید کرد: علاوه بر این به منظور حفاظت و جلوگیری از آسیب جدی به شبکه برق کشور در برابر حوادث ناگهانی، شبکه برق به راه‌های حفاظتی مختلف نیز مجهز شده است.

کد خبر 6220283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha