۲۰ شهریور ۱۴۰۳، ۰:۳۰

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

تقویت تعاونی‌های کشاورزی و باغی لرستان برای حذف دلال‌ها

تقویت تعاونی‌های کشاورزی و باغی لرستان برای حذف دلال‌ها

خرم‌آباد - مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از تقویت تعاونی‌های کشاورزی و باغی این استان برای حذف دلال‌ها در این حوزه خبر داد.

محمدحسن کیانی فر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به وجود دلال‌ها در حوزه کشاورزی لرستان، اظهار داشت: در این راستا سازمان جهاد کشاورزی تقویت، تشکل‌ها، تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها را در دستور کار قرار داده است.

وی عنوان کرد: با این اقدام ارتباط بین تولیدکننده و صادرکننده ایجاد می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان با اشاره به اینکه در بخش گلخانه‌ها اتحادیه تعاونی تشکیل شده است، افزود: امسال اولین سالی است که محصولات بدون واسطه و با انعقاد قرارداد صادر خواهند شد.

کیانی فر در ادامه با بین اینکه در حوزه گیاهان دارویی نیز این امر در دستور کار قرار گرفته و به دنبال ایجاد تشکل و تعاونی هستیم تا این معضل دلال‌بازی و واسطه‌گری حذف شود، گفت: با این اقدام سود اصلی عاید تولیدکننده خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارائه خدمات کشاورزی و باغبانی رایگان از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان به کشاورزان و باغداران، گفت: همچنین دو بحث مدیریت باغبانی در دستور کار داریم، یکی اصلاح، نوسازی و بهسازی باغات قدیمی است، دیگری تغییر شیوه آبیاری باغات است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان با بیان اینکه خیلی از باغات استان به روش سنتی آبیاری می‌شوند، عنوان کرد: این روش بیشترین مصرف آب و راندمان بسیار پایینی دارد.

کیانی فر، ادامه داد: در این راستا آبیاری قطره‌ای باغات در دستور کار و موردتوجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در باغات جدید نیز از آبیاری زیر سطحی استفاده می‌شود، افزود: باتوجه‌به کمبود آب، نوع کشت و نوع گونه‌هایی که کشت می‌شوند، تغییر پیدا کرده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان، بیان داشت: قبلاً خیلی از گونه‌های آب بر، جز تعهدات کاری مدیریت باغبانی بود، اما الان چندین سال است باتوجه‌به تنش آبی که رخ‌داده، گونه‌هایی مانند انجیر دیم، پسته و… کشت می‌شود که کمترین نیاز آبی را داشته باشند.

کیانی فر، تأکید کرد: نگهداری و تولید این گونه‌ها نیز راحت‌تر خواهد بود.

کد خبر 6220474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مهر ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
      0 0
      دوست عزیز سردبیر ببینید باغ دار زحمت میکشد دلال میخورد خوب همین موضوع رابا کارشناسان محلی و غیره مطرح کنیم بهترین راه کار را پیدا میکنیم ولی باز من میترسم از مافیای دلال ها و نیاز به از جان گذشتگی دارد با ان ها چه کنیم