۲۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۳۳

در نمایشگاه کتاب ارمنستان؛

رایزنی فرهنگی ایران در ایروان بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب عرضه کرد

رایزنی فرهنگی ایران در ایروان بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب عرضه کرد

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه کتاب ارمنستان، بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب در حوزه‌های مختلف عرضه کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایشگاه بین‌المللی کتاب ایروان ۱۵ شهریورماه با حضور ناشران کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران و با استقبال گسترده اقشار مختلف مردم فرهنگ‌دوست در میدان هاراپاراک ایروان برپا شد و تا روز ۱۹ شهریورماه دایر بود.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که با حضور حدود ۵۰ ناشر داخلی و خارجی و بیش از ۱۰۰ نویسنده و منتقد همراه بود، دانیل دانیلیان، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و آموزش و ورزش ارمنستان ضمن بازدید از غرفه رایزنی فرهنگی ایران، آثار ارائه شده این نمایندگی را ارزشمند توصیف کرد.

وی حضور کشورمان در این نمایشگاه فرهنگی را زمینه‌ای برای تعمیق روابط دوستانه دو کشور و شناخت هرچه بیشتر مخاطبان ارمنی از فرهنگ و تمدن غنی ایران دانست.

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان تعداد ۳۹۰ عنوان کتاب به زبان‌های انگلیسی، ارمنی و فارسی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، دینی، تمدن، تاریخی، گردشگری و کودک و نوجوان عرضه کرده است.

غرفه ایران در این نمایشگاه توسط رایزنی فرهنگی کشورمان و با بهره‌گیری از آثار منتشره توسط مؤسسه الهدی، مرکز ساماندهی نشر و ترجمه و بنیاد سعدی و به ویژه کتاب‌های نفیس تاریخی، فرهنگی، ادبی، اجتماعی و سیاسی که به زبان ارمنی ترجمه شده بودند، توجه ویژه وزیر فرهنگ ارمنستان و همراهانش را به خود جلب کرد.

کتاب‌های آموزش زبان فارسی برای غیر فارسی‌زبانان، کتاب‌های ایران‌شناسی و معرفی جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و تمدنی ایران نیز از دیگر کتاب‌های به نمایش درآمده هستند که مورد استقبال بازدیدکنندگان به ویژه دانشجویان، دانش‌آموزان و علاقه‌مندان به زبان فارسی قرار گرفته‌اند.

در طول برگزاری این نمایشگاه، دانشجویان ایرانشناسی دانشگاه‌های ارمنستان در غرفه ایران حضور یافتند که علاوه بر گفت‌وگوی دو طرفه با مسئول غرفه ایران، قطعاتی از شعر فارسی را خواندند.

کد خبر 6220872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha