۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۱۲

هادی مرزبان مطرح کرد؛

اگر تئاتر کار نکنم می‌میرم/ غفلت «قبله عالم» از اتفاقات اطرافش

اگر تئاتر کار نکنم می‌میرم/ غفلت «قبله عالم» از اتفاقات اطرافش

هادی مرزبان با اشاره به اجرای نمایش «قبله عالم» که براساس نمایشنامه «باغ شب نمای ما» تنظیم شده است، عنوان کرد روزی که تئاتر کار نکند، روز مرگش خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی مرزبان کارگردان شناخته شده تئاتر ایران قرار است از اول مهر ماه نمایش «قبله عالم» را که براساس نمایشنامه «باغ شب‌نمای ما» نوشته اکبر رادی آماده اجرا شده است در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران روی صحنه ببرد.

مرزبان تا به حال اکثر نمایشنامه‌های زنده یاد رادی را روی صحنه برده و این اثر نمایشی را هم حدود ۲۵ سال قبل در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر اجرا کرده است.

مرزبان در ویدئوی کوتاهی که به بهانه اجرای این نمایش در اختیار خبرنگار مهر قرار داده از علاقه اش به تئاتر گفته و مخاطبان را به دیدن این اثر نمایشی دعوت کرده است.

این کارگردان با سابقه تئاتر در این ویدئو عنوان کرد: من دارم تئاتر کار می‌کنم؛ «باغ شب‌نمای ما». اگر تئاتر کار نکنم صددرصد می‌میرم. در واقع اگر اتفاقی بیفتد که نتوانم تئاتر کار کنم مسلماً آن روز، روز مرگ من است.

مرزبان درباره این نمایش یادآور شد: نمایش «باغ شب نمای ما» یک کمدی اجتماعی است که زنده یاد استاد اکبر رادی نوشته است. وقتی این نمایش را شروع کردم، اصلاً فکر نمی‌کردم به این ظرافت و اشارات تند و تیز قلم رادی برسم. یادتان باشد به زودی مهمان شما خواهیم بود در «باغ شب نمای ما».

نمایش «قبله عالم» روایتی از زندگی و مرگ ناصرالدین شاه قاجار بوده که با زبانی طنز روایت می‌شود.

در خلاصه داستان این اثر آمده است: «قبله عالم» به اطرافیان، همسران و به ویژه ملیجک خود مشغول بوده و از صدای اعتراضی که جانش را تهدید می‌کند، غافل شده است ….

ایرج راد، فرزانه ‌کابلی، فرشید صمدی‌پور، آیه قبادیان، سپیده آرمان، محمدرضا بختیاری، حسام قریشی، علی بیکی، ستاره ‌آقایی، علی یارلو، حمیدرضا ژاله، کسرا ‌ریاحی ‌وفا، لیدا ‌معتمد، گلریز ابراهیم، آرش ‌لازمی‌زاده، محمدرضا خلج، امیرحسین رستم خانی، امیررضا ‌محرابی، بهروز بختیاری، غزال سیاح، محمدحسین ‌اسحاقی بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

کد خبر 6221138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha