۲۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۳۰

تهدید تروئیکای اروپائی به «لغو قراردادهای خدمات هوایی با ایران»

تهدید تروئیکای اروپائی به «لغو قراردادهای خدمات هوایی با ایران»

برلین اعلام کرد که فرانسه، آلمان و انگلیس (تروئیکای اروپائی) امروز به بهانه واهی ارسال موشک به روسیه، ایران را به «لغو قراردادهای خدمات هوایی» تهدید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، العربیه به نقل از خبرگزاری رویترز امروز سه شنبه اعلام کرد که به بهانه واهی ارسال موشک‌های بالستیک از سوی ایران برای روسیه، وزارت امور خارجه آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت‌های فرانسه، آلمان و بریتانیا (تروئیکای اروپایی) تهران را محکوم کردند.

در بیانیه مشترک ۳ کشور اروپایی که توسط وزارت امور خارجه آلمان رسانه‌ای شد، آمده است: این اقدام تشدید تنش از سوی ایران و روسیه است و تهدیدی مستقیم برای امنیت اروپا به شمار می‌آید.

در بیانیه صادره از سوی برلین، این ۳ کشور اروپایی گام‌های فوری برای لغو قراردادهای دوجانبه خدمات هوایی با ایران برمی دارند و از تهران می‌خواهند فوراً همه حمایت‌های روسیه را در جنگ با اوکراین متوقف کند!

این در حالیست که ایران و روسیه قویاً ارسال هرگونه تسلیحات از سوی تهران برای مسکو را رد کرده‌اند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص ادعای ارسال موشک‌های بالستیک ایرانی به روسیه گفت: همانگونه که بارها تاکید گردید، جمهوری اسلامی ایران ضمن مخالفت با جنگ، از راهکار سیاسی برای حل و فصل اختلافات روسیه و اوکراین و پایان بخشیدن به درگیری‌های نظامی حمایت می‌کند. جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران اوکراین تاکنون هیچگاه بخشی از این نزاع و درگیری نظامی و ادامه آن نبوده و همواره از راهکار سیاسی و گفت‌وگوهای دوجانبه برای پایان دادن به این بحران و درگیری حمایت کرده است. رویکرد اصولی و اعلام شده جمهوری اسلامی ایران در خصوص بحران اوکراین همچنان ثابت و بدون تغییر باقی مانده و تکرار ادعای ارسال موشک‌های بالستیک برای روسیه، با اهداف و انگیزه‌های سیاسی برخی کشورهای غربی صورت می‌گیرد و کاملاً بی‌اساس است.

کد خبر 6221308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • NP ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
      0 0
      ملت ایران هم اعلام می کنه به جهنم اینا عادت کردند به تهمت زدن کشورهای دیگر حناشون تهمتهاشون به ایران در نزد دنیا کشورهای دیگر رسانه های خود دیگه رنگی نداره
    • NP ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
      0 0
      اگر با خدمات هوایی تهدید می کنند به ضرر خودشونه وگرنه هزاران راه حل وجود داره
    • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
      0 0
      حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران باید به روی تروئیکای اروپایی (بریتانیا، آلمان و فرانسه) بسته شود و روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران باید با این کشور قطع شود.
    • ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
      0 0
      از شما فورا و حتماً میخواهم که همین امروز تمامی روابط خود را با تروئیکای اروپایی (بریتانیا و فرانسه و آلمان) قطع کرده و حریم هوایی خود را به روی این سه کشور بسته و مقامات آنها را به دلیل حمایت از رژیم تروریستی و جنایتکار و کودک‌کش صهیونیستی تحریم کنید. لطفاً همین امروز به درخواست من عمل کنید.
    • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
      0 0
      دولت جمهوری اسلامی ایران بایددولت ایالات متحده آمریکا را به عنوان دولت تروریستی ومداخله گر وحامی رژیم صهیونیستی درفهرست خودثبت کرده ونماینده ایران درسازمان ملل متحد بایدخواستاراخرا رژیم کودک‌کش و تروریستی صهیونیستی وهمچنین خواستارلغو حق وتو وسپس اخراج رژیم متجاوز و تروریستی آمریکا از این سازمان شود.
    • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
      0 0
      همانطور که همین الان گفتم، رژیم کودک‌کش صهیونیستی باید از سازمان ملل متحد اخراج شود و کرسی آن باید به فلسطین اعطا شود.
    • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
      0 0
      علاوه بر رژیم کودک‌کش صهیونیستی، فرانسه، بریتانیا و آمریکا باید حق وتویشان لغو شود و این سه کشور هم باید از سازمان ملل متحد اخراج شوند زیرا اصلی‌ترین حامیان رژیم کودک‌کش صهیونیستی هستند. آلمان هم باید از سازمان ملل متحد اخراج شود زیرا که آلمان هم یکی از اصلی ترین حامیان رژیم کودک‌کش صهیونیستی است.
    • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
      0 0
      جرات این تحریم را ندارند..چون خودشان بیشتر محتاج رفت و آمد و جاسوسی هستند!
    • حسین ز IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
      0 0
      غلط کرده تروئیکای اروپایی که میخواهد لغو قرارداد هوایی با ایران اسلامی کند
    • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
      2 1
      خزعبلات اروپایی ها پایان ندارد
    • مهر ۰۵:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
      3 0
      نیست که ما داعم به اروپا و امریکا میرویم حالا چه خاکی بر سر انان که میروند بریزند
    • شیرازی IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
      1 0
      اگه منافعشون رو به خطر بندازیم کمتر زر میزنن، دزد های گدا گشنه بی فرهنگ