۲۰ شهریور ۱۴۰۳، ۲۰:۰۷

در پاسداشت روز ملی سینما؛

از اسناد موسیقایی چند فیلم مهم رونمایی شد/ غافلگیری در موزه!

از اسناد موسیقایی چند فیلم مهم رونمایی شد/ غافلگیری در موزه!

اسناد قدیمی به جای مانده از مراحل تولید چند فیلم سینمایی مشهور تاریخ سینمای ایران عصر روز سه شنبه بیستم شهریور با حضور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل خانه سینما در خانه موزه «بتهوون» رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسمی که عصر روز سه شنبه بیستم شهریور با حضور محمدمهدی عسگرپور رئیس هیات مدیره خانه سینما، علی دهکردی مدیرعامل خانه سینما، شادمهر راستین مدرس، منتقد و فیلمنامه نویس در خانه موزه «بتهوون» به مناسبت پاسداشت فرهنگی روز ملی سینما برگزار شد، تعدادی اسناد قدیمی و چند جلد صفحه موسیقی به جای مانده از مراحل تولید و ساخت چند فیلم سینمایی مشهور تاریخ سینمای ایران به آهنگسازی هنرمندان برگزیده این عرصه رونمایی شد.

بابک چمن آرا از مدیران خانه موزه «بتهوون» که میزبانی که این رویداد فرهنگی را به عهده داشت، توضیح داد: شاید برای شما این پرسش مطرح شود که برگزاری یک رویداد ویژه روز ملی سینما چه ارتباطی به یک مرکز موسیقی دارد؟ باید توضیح دهم که مرکز ما یکی از قدیمی ترین ناشران پویا و فعال عرصه موسیقی است که در تمام این هفتاد سال آثار متنوعی را در عرصه های مختلف منتشر کرده است. آثاری که موسیقی فیلم هم دراین چارچوب قرار دارد و ما از آن زمان تاکنون از هنرمندانی چون فریدون شهبازیان، اسفندیار منفردزاده، ناصر چشم آذر، محمدرضا درویشی تا آهنگسازان این نسل از جمله کارن همایون فر، رامین بهنا و بسیاری دیگر آثاری را پیش روی مخاطبان قرار دادیم که به واسطه عنوان موسیقی فیلم منتشر شده اند.

این تهیه کننده و ناشر موسیقی افزود: همین پشتوانه باعث شد تا به مناسبت پاسداشت فرهنگی روز ملی سینما از برخی استاد قدیمی موسیقی هایی که درمرکز بتهوون تولید شده رونمایی کنیم. این آثار نیز مشتمل بر طراحی جلد و اقلام تبلیغاتی موسیقی فیلم هایی است که بسیاری از مخاطبان سینما با آن خاطرات زیادی دارند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود ضمن ارائه توضیحاتی درباره روند انتشار این آثار موسیقایی در حوزه های فنی و تخصصی بیان کرد: یکی از نکاتی که این صفحه ها و آثار موسیقایی دارند و می تواند برای مخاطب بسیار جذاب و تماشایی باشد طراحی جلد این کارها توسط هنرمندان بزرگ سینما است که به عنوان مثال من تازه متوجه شدم مرحوم عباس کیارستمی علاوه بر طراحی تیتراژ «قیصر» طراحی جلد آلبوم موسیقی متن این فیلم را نیز به عهده داشته که ما در این قسمت از خانه موزه «بتهوون» آن را ارائه کرده ایم.

وی در بخش پایانی صحبت های خود گفت: آن چه در بخش ثابت موسیقی فیلم خانه موزه «بتهوون» طراحی شده، پاسداشتی برای جریان ارزشمند موسیقی در سینمای ایران است که مجموعه ما این افتخار را داشت تا در این حوزه موسیقی فیلم بیش از ۱۰۰ فیلم سینمایی را تولید کند. این تنها کاری بود که می توانستیم، انجام بدهیم و خیلی خوشحال می شویم که خانه سینما در این حوزه نیز با ما همکاری های موثری داشته باشد.

کد خبر 6221390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha