۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۰:۳۰

اوکراین:

در صورت تأیید گزارش آمریکا، احتمال قطع روابط با ایران وجود دارد

در صورت تأیید گزارش آمریکا، احتمال قطع روابط با ایران وجود دارد

وزارت خارجه اوکراین به ادعاهای مطرح شده از سوی آمریکا درباره روابط میان ایران و روسیه واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کشورهای غربی به رهبری آمریکا در راستای تشدید فشارها بر تهران، اکنون به ادعاهای دروغین ارسال موشک‌های بالستیک از سوی ایران به روسیه روی آورده‌اند. این در حالی است که مقامات تهران صراحتاً چنین ادعایی را تکذیب کرده‌اند.

بر این اساس، اوکراین امروز با استناد به ادعاهای بی اساس آمریکا اعلام کرد در صورتی که روسیه از موشک‌های بالستیک ایرانی علیه این کشور استفاده کند، می‌تواند روابط خود با تهران را قطع کند.

سخنگوی وزارت خارجه اوکراین در این باره افزود: در صورت تأیید ارسال موشک‌های بالستیک ایرانی به روسیه، این مسئله تبعات مخربی بر روابط میان کی یف – تهران خواهد داشت. من نمی‌توانم به قطعیت درباره تبعات این اقدام سخن بگویم اما تضعیف روابط دیپلماتیک قابل انتظار است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین نیز در پیام شبانه خود بدون اشاره به ایران و ادعاهای مطرح شده از سوی آمریکا اعلام کرد: ما متعهد به یک پاسخ جهانی به هر قدرتی هستیم که اقدام به تقویت روسیه و کمک به ولادیمیر پوتین در جنگ کند.

کد خبر 6221564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • یک ایرانی ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
      0 2
      نکنه سوء مدیریت زلنسگی وشکست او، باعث شده که به هرکشوری بپرد و متّهم کند؛ زلنسگی مجبورنیست جنگ را ادامه بدهد؛ درجایی که هرچه زورزدنتوانست پیش برود؛ اگر۲۰ سال هم طول بکشد؛ این اوکراین است که شکست خورده نه روسیه.
    • محمدحسین ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
      0 1
      اوکراین لامصب تو تیتر خبر هم قشنگ معلومه سرسپرده‌ی آمریکاست. بی‌چاره‌ها!
    • NP IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
      0 0
      مگر آقای پوتین نبود که اخیرا در خبر رسمی هم اعلام شد خواست با زلنسکی دیدار و گفتگو توافق کنه خود اما زلنسکی غرب اروپا رو بیشتر باور کرد فریب خورد تا این جنگ ادامه دار بشه کلی خسارت کشته به جا بزاره در رابطه با ویرانی اوکراین نفع رو کی برده بله خود اختلاف تفرقه افکن ها مداخله گران افراطی غربی اروپایی
    • NP ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
      0 0
      اوکراین شخص زلنسکی فقط و فقط بازیچه مهره ای شده دست غربی ها اروپایی های افراطی برای اجرای برنامه های خودشون بر علیه روسیه و تضعیف روسیه در غیر اینصورت شخص زلنسکی براشون هیچ ارزشی نداره جز یک مترسک دست و پا نخ بسته که هدایتش می کنند برای خرابکاری بهتره زلنسکی بیدار بشه حقایق رو بهتر ببینه