۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۷:۵۱

رئیس زاده خبر داد؛

۴۲ درصد پزشکان کشور در ۵ کلانشهر طبابت می کنند

۴۲ درصد پزشکان کشور در ۵ کلانشهر طبابت می کنند

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران گفت: اگر نظام ارجاع و پزشک خانواده وجود داشته باشد، کمبود دسترسی به پزشک، رفع و احساس کمبود دسترسی حل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رئیس زاده افزود: به ازای هر ۱۰ هزار نفر جمعیت در کشور، ۱۶ پ زشک عمومی و ۷ پزشک متخصص خدمت می‌کنند.

وی ادامه داد: عمده کمبود پزشکان متخصص هم غالباً به خاطر نبود نیاز متناسب با مناطق کشور است. اگر نظام ارجاع و پزشک خانواده وجود داشته باشد کمبود دسترسی‌ها به پزشکان، رفع و احساس کمبود دسترسی حل خواهد شد.

رئیس زاده خاطرنشان کرد: ۴۲ درصد پزشکان در ۵ کلانشهر و بقیه هم در سایر مناطق کشور طبابت می‌کنند.

وی با بیان اینکه تعرفه‌ها و امکانات هم بر شرایط ماندگاری پزشکان اثرگذار است، گفت: در خصوص تعرفه‌ها طبق قانون باید قیمت واقعی خدمات سلامت مشخص و پرداخت شود. قیمتی که بیمه‌ها می‌پردازند ۵۰ درصد کمتر از قیمت واقعی است و این امر موجب ایجاد رابطه مالی نادرست و کاهش خدمات شود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، قرارداد تأمین اجتماعی را یکطرفه و ناعادلانه دانست و خاطرنشان کرد: این موضوع، مورد اقبال پزشکان نیست. این قانون برای اجرا نشدن وضع شده و منطقی و شدنی نیست.

رئیس زاده، مهم‌ترین اولویت و خواسته سازمان نظام پزشکی از وزارت بهداشت را رسیدگی به نیروی انسانی نظام سلامت عنوان و تاکید کرد: حجم انبوه مطالبات جامعه سلامت، مناسب نیست و این موضوع باید رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: سهم سلامت از تولید ناخالص ملی طبق قانون باید پرداخت شود و وقتی سهم نظام سلامت ۵۰ درصد کاهش یابد، خدمات هم به همین نحو کاهش می‌یابد. بنابراین با عزم دولت جدید امیدواریم وضعیت به نفع مردم بهبود یابد.

کد خبر 6221624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سمانه IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
      3 1
      سلام منبع خبر؟؟
    • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
      10 8
      دلیل طبابت در 5کلانشهر سهمیه ناعادلانه کنکور برای متطقه 1 یعنی همین 5 شهر است درحلیکه دانش اموزان منطقه 2 5 برابر اینها هستند.ثانیا تعهد خئمتشان نصف منطقه 2 است 7 سال در مقابل 14 سال.تعهد منطقه یک را دوبرابر کنید زود از شهرستانها بطرف کلانشهر گسیل نشوند سهمیه کنکورشان راکم کنید مشکل حل میشود
    • گلبهار IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
      11 13
      شما باید اصلا ظرفیت پزشکی رو بردارید که مطابق با تقاضای هر منطقه ای به صورت طبیعی پزشک تربیت بشه.
      • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
        9 2
        منطقه ما پزشک متخصص زنان نداره . وقتی هم اعتراض میکنیم میگن همینه که هست. چرا نباید متخصص زنان کافی داشته باشیم؟؟؟
    • ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
      15 11
      با توجه به تعرفه های پایین من امسال مجبور شدم برای رهن مطب قرض کنم و فقط و فقط به مهاجرت و فرار از ابن مملکت فکر می کنم
    • سمانه IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
      13 10
      وقتی ظرفیت پذیرش پزشک پایین باشه مردم دچار مشکلات زیادی میشن. الان منطقه ما پزشک رادیولوژی نداره توسط یه آقا مردم عکسبرداری میشن . باید ظرفیت پذیرش پزشکی آزاد بشه
    • ثریا IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
      3 7
      آقای دگتر در جامعه اسلامی ما باید به اجبار توسط متخصص مرد معاینه بشیم بدون هیچ حق انتخاب این که نشد سیستم پزشکی اسلامی
    • ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
      0 0
      درسته بیشتر پزشکان ماهر در تهران و اصفهان و شیراز طبابت میکنن ولی در شهر تنکابن به بندرت پزشک خوب پیدا میشه وبرای درمان بهتر باید به رشت یا تهران رفت،،،در تنکابن دکتر غدد نداره،۹۰ درصد بیماران غدد تنکابن به رشت یا تهران میرن
    • ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
      1 1
      لطفا دکتر غدد متخصص با فوق تخصص غدد حتی برای سه روز در ماه به تنکابن بفرستید
      • ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
        2 0
        باحقوق ۱۵ میلیون تومان برای 13سال تحصیل دانشگاهی بعد ازدیپلم ، فوق تخصص غدد استخدام بیمارستان دولتی نشود. دربخش خصوصی هم بخواهد مطب بزند هزینه اجاره انقدر زیاد است که با ویزیت این هزینه ها در نمیاد.
    • اقتصاد دان ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      0 0
      با سلام آنقدر باید پذیرش پزشکی بیشتر شود که بحث زیر میزی و انحصارات پزشکان حل و فصل بشود.واقعا مردم رو اذیت میکنن خیلی از پزشکان. مردم بچه شان و میفرستن خارج پزشکی میخونن ارز هم از کشور خارج میشه هزارتا مکافات دیگر برا کشور و مردم داره . ظرفیت و بیشتر کنین همینا تو کشور خودمون بخونن.
    • ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
      0 0
      با سلام به دلیل تمرکز امکانات و پیشرفتهای تکنولوژیکی در کلان شهرها هیچ فرد تحصیل کرده و با سوادی از هر قشری که باشد اصلا راضی نمی شود که خانواده اش در شهرهایی که فقط به دلیل جمعیتی شهرند زندگی کند دولت امکانات را به عدالت تقسیم کند انوقت مردم برای زندگی در شهرهای کوچک هم انگیزه پیدا می کنند