۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۱۴

پویش «به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم» منجر به سازش دو طایفه شد

پویش «به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم» منجر به سازش دو طایفه شد

رئیس دادگستری دشت آزادگان گفت: با تلاش و واقدامات جهادی، پرونده‌های مربوط به اختلاف دو طایفه در قالب پویش به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم با صلح و سازش مختومه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید کامل بنی حیال رئیس دادگستری دشت آزادگان اظهار کرد: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف، صلح یاران، بزرگان عشایر، ریش سفیدان و همچنین شورای پیشگیری از وقوع جرم این شهرستان، میان دو طایفه، ۱۵ خانوار ساکنین روستایی در دشت آزادگان به صلح و سازش برقرار شد.

وی افزود: این اختلافات به‌دنبال وقوع یک فقره قتل عمدی در شهر الوان از توابع شهرستان شوش اتفاق افتاد که با توجه به اینکه منسوبین و بستگان متهم در روستایی در شهرستان دشت آزادگان ساکن بودند، درگیری به این روستا و حوزه قضائی دشت آزادگان کشیده شد.

بنی حیال ادامه داد: طرفین با ایجاد نزاع دسته جمعی و ایراد ضرب و جرح، اقدام به آتش زدن منازل و وسایل تعدادی از خانوارهای این روستا کرده و اصرار بر ترک منازل آن‌ها را داشتند که متأسفانه منجر به تهجیر و ترک اجباری بیش از ۱۵ خانوار شده بود.

رئیس دادگستری دشت آزادگان گفت: گفت: در این خصوص با اقدامات قضائی و تلاش مرجع انتظامی، عاملین این درگیری دستگیر و با تشکیل پرونده‌های قضائی به موضوع رسیدگی و اتخاذ تصمیم شد.

بنی حیال افزود: از اوایل سال جاری موضوع ایجاد سازش، مجدد در دستور کار قرار گرفت و با تلاش اعضای شورای حل اختلاف، صلح یاران و بزرگان عشایر و ریش سفیدان و همچنین طرح موضوع در شورای پیشگیری از وقوع جرم این شهرستان و برگزاری چندین نشست و جلسات متعدد، در اقداماتی جهادی و ارزشمند و در قالب پویش «به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم»، اختلاف دو طایفه به صلح و سازش منتهی شد و نتیجه این سازش زمینه بازگشت ۱۵ خانوار تهجیر شده به روستا و منازل خود و همچنین مختومه شدن دو فقره پرونده مرتبط با این موضوع فراهم شد.

کد خبر 6221819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha